متفرقه

چگونه در محل کار شاد باشیم

احساس شادی در محل کار می تواند به دلایل زیادی از جمله بهبود سلامت روان، بهره وری و شهرت مهم باشد. اگر در یک شغل تمام وقت کار می کنید، دفتر شما یکی از مکان هایی است که در طول هفته بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید، بنابراین ایجاد یک ذهنیت مثبت در آنجا مفید خواهد بود. یادگیری در مورد راه های مختلفی که می توانید در محل کار خود شاد باشید می تواند به شما در پیشرفت شخصی و حرفه ای کمک کند.

شاد بودن در محیط کار به چه معناست؟

شادی در محل کار به میزان رضایت شخصی یا حرفه ای یک فرد حرفه ای در حین کار اشاره دارد. فردی که در محل کار خود خوشحال است، اغلب تمرکز، آرامش و بهره وری بیشتری دارد و ممکن است وظایف خود را موثرتر انجام دهد و روحیه کار خود را بهبود بخشد.

آنها همچنین می توانند نقاط قوت خود را بهتر به مدیر خود نشان دهند و روابط قابل اعتمادتر و معنادارتری با همکاران ایجاد کنند. حرفه ای هایی که با مشتریان ارتباط برقرار می کنند، اگر در محل کار راضی باشند، ممکن است موفق تر باشند و نظرات بهتری دریافت کنند.

افراد می توانند به دلایل بسیاری در محل کار خوشحال شوند، و برخی از عوامل اصلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پیشرفت: متخصصانی که احساس می کنند به چیزهایی دست پیدا می کنند و در حال بهبود مهارت های خود هستند، ممکن است بیشتر خوشحال باشند. این احساسات می تواند به آن ها کمک کند تا فکر کنند در حال تبدیل شدن به یک فرد بهتر هستند، که می تواند اعتماد به نفس آن ها را بهبود بخشد.
  • جوایز: افرادی که برای انجام کار خوب پاداش دریافت می کنند، ممکن است نسبت به کسانی که این کار را نمی کنند، رضایت شغلی بیشتری داشته باشند. این پاداش ها می تواند به آنها کمک کند تا انگیزه داشته باشند و انگیزه ای برای ادامه تمرین عادات خوب ایجاد کنند.
  • خودمختاری: متخصصانی که بر کاره ای روزانه خود کنترل دارند، باعث می شوند در کار خود احساس غرور و مسئولیت بیشتری داشته باشند. این امر می تواند احساس اعتماد ایجاد کند، که ممکن است باعث شود آن ها قدر شغل خود را بیشتر بدانند و شادی خود را بهبود بخشند.
  • روابط: وقتی افراد با همسالانی کار می کنند که با همسالان خود کنار می آیند و روابط مثبتی با آنها دارند، می توانند احساس کنند که در محیط کاری حمایت کننده تری قرار دارند. آنها تمایل دارند در موفقیت های مشترک شرکت شرکت کنند، که می تواند شادی بیشتری ایجاد کند.

5 نکته برای شاد بودن در محل کار

این نکات را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند در محل کار خود شادتر باشید:

۱- بدانید که کار شما معنا دارد

مهم نیست عنوان شغلی شما چیست یا در چه صنعتی کار می کنید، مسئولیت هایی که انجام می دهید اغلب تاثیر مهمی دارند. سازمان شما ممکن است برای رسیدن به اهدافش به شما تکیه کند و کاری که انجام می دهید ممکن است به نوعی به نفع عموم باشد. این بدان معناست که شغل شما معنا و مفهومی دارد که می تواند به شما کمک کند در مورد کاری که انجام می دهید احساس خوشبختی کنید.

2. دلایلی برای جشن گرفتن پیدا کنید

جشن ها می توانند شادی را در دفتر به ارمغان بیاورند، بنابراین پس از اتمام یک پروژه تیمی جشن بگیرید. همچنین می توانید تولدها، رویدادهای زندگی و نقاط عطف شخصی یا حرفه ای را جشن بگیرید. این جشن‌ها می‌تواند از چیزهای کوچک، مانند ایمیل گروهی که کار خوب را تمجید می‌کند، یا چیزهای بزرگ، مانند مهمانی اداری، متفاوت باشد.

۳. مشارکت در امور خیریه شرکت

اگر محل کار شما یک موسسه خیریه دارد که به شما کمک می کند، ثبت نام برای کسورات حقوق و دست مزد را در نظر بگیرید. دانستن اینکه شما به یک علت بزرگ تر کمک می کنید، می تواند به شما کمک کند که احساس کنید در حال ایجاد تفاوت بیشتری در جهان هستید. اقدامات خودخواهانه مانند این نیز می تواند شهرت کاری شما را بهبود بخشد، که می تواند رضایت شغلی بالاتری را برای شما فراهم کند.

4. در طول روز استراحت های کوچک داشته باشید

حتی اگر مشغله دارید، مهم است که استراحت های کوچکی داشته باشید تا استرس بیش از حد نداشته باشید. به این فکر کنید که بین هر کار اصلی 10 دقیقه استراحت کنید تا به خودتان فرصت دهید تا قبل از شروع دوباره کار کنید. استراحت می تواند شامل راه رفتن در اطراف ساختمان یا حرکات کششی پشت میز شما باشد.

۵- بگویید متشکرم

لذت مشترک، مانند گفتن تشکر، می تواند تفاوت عمده ای در تعاملات روزمره شما در محل کار ایجاد کند. وقتی از همکاران خود تشکر می کنید، به آن ها نشان می دهد که قدر زمان و دانش آن ها را می دانید. این می تواند به داشتن رابطه قوی تر بین خودتان و هم تیمی هایتان کمک کند.

مزایای محیط کار شاد

  • افزایش تفکر خلاقانه
  • خلق ایده های نو و جدید
  • حل کردن مشکلات به جای غر زدن
  • تفکر مثبت و خوش بین بودن به آینده
  • کاهش حس بی علاقگی نسبت به کار
  • علاقه به یادگیری چیزهای جدید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا