سفر و گردشگری

16شهر دیدنی در جهان

1-جودپور، هند

شهر آبی جادویی و محصور شده، مجموعه ای از خیابان های پیچ در پیچ قرون وسطایی است. قلعه تاریخی مهرانگر متعلق به قرن پانزدهم، که هنوز توسط خانواده سلطنتی اداره می‌شود و اکنون به عنوان موزه عمل می‌کند، چشم‌انداز شهر قدیمی و ساختمان‌های جعبه‌ای شکل، مغازه‌ها و بازارهای آن را دارد.

2-کانیون آنتلوپ، آریزونا

نام ناواهو این دره شکافی به «مکانی که آب از میان صخره‌ها می‌گذرد» ترجمه می‌شود و دره باریک گنجینه‌ای در جنوب غربی آمریکا است که مملو از موج‌هایی از سازه‌های سنگی فرسوده شده است و نور خورشید فیلترهای نارنجی و الگوهای روشن ایجاد می‌کند.

3-SVALBARD، نروژ

این مجمع الجزایر قطب شمال، با پروازی حدودا سه ساعته در شمال اسلو، یکی از خشن ترین محیط های سیاره را دارد. تقریباً دو سوم آن محافظت شده است و جزایر از پناهگاه های پرندگان، ذخایر طبیعی و پارک های ملی تشکیل شده است که خرس های قطبی در آن پرسه می زنند. شفق شمالی را می توان در زمستان و در تابستان مشاهده کرد، زمانی که دمای هوا به 6 درجه سانتی گراد می رسد، خورشید از افق پایین تر نمی رود.

4-کپنهاگ، دانمارک

پایتخت آینده‌نگر Scandi جالب توجه افراد غذاخوری، علاقه‌مندان به طراحی و جمعیت جوان باحال را دارد. این شهر با صحنه‌های غذایی نوآورانه‌اش، از جمله شهرت جهانی Noma (و Noma 2.0)، شهری است که باید جدی گرفته شود. ساختمان‌های رنگارنگ در بندر مرکزی نیهاون پراکنده‌اند، اما ارزش کاوش در جامعه جایگزین Christiania، Vesterbro عجیب و غریب و Nørrebro را نیز دارد.

5-لامو، کنیا

شهر قدیمی لامو، در جزیره ای به همین نام در اقیانوس هند، در قرن چهاردهم تأسیس شد. این شهر بندری که اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، ترکیبی از فرهنگ‌ها – سواحیلی، آسیایی، عربی، اروپایی – است، در حالی که در طول ساحل آرام، قایق‌های با شکوه در تمام طول روز دریانوردی می‌کنند.

6-وولینگ یوآن، چین

بیش از 3000 ستون باریک و ماسه‌سنگ کوارتز، منطقه دیدنی و تاریخی Wulingyuan در استان هونان را تشکیل می‌دهند. این شگفتی‌های طبیعی که ارتفاع بسیاری از آن‌ها بیش از ۶۵۶ فوت است، توسط دره‌ها، دره‌ها، غارها و آبشارها شکسته شده‌اند. به راحتی می توان فهمید که چرا سایت میراث جهانی یونسکو الهام بخش جیمز کامرون برای آواتار بود.

6-پارک ملی ردوود، کالیفرنیا

پارک ملی ردوود در شمال سانفرانسیسکو که بلندترین درختان جهان را در خود جای داده است، یک میراث جهانی یونسکو و بخشی از ذخیره‌گاه بین‌المللی زیست کره است که نزدیک به نیمی از سرخ‌چوب‌های قدیمی سیاره را که ارتفاع برخی از آنها 370 فوت است، محافظت می‌کند. با بیش از 200 مایل مسیرهای پیاده روی، برای کمپینگ، پیاده روی و سواری ایده آل است.

7-هاوانا، کوبا

نماهای در حال فروپاشی پایتخت این کشور جزیره ای موجی از هنرمندان دوره گرد، متعصبان رام و سیگاری های سیگار را به شهر می آورد. اینجا جایی است که همینگوی هفت کتابش را نوشت و در La Bodeguita del Medio Mojitos نوشید. و با دمای 27 درجه سانتیگراد در ماه دسامبر، یک مقصد ایده آل زمستانی و آفتابی است.

8-کیوتو، ژاپن

کیوتو که به عنوان مرکز فرهنگی ژاپن در نظر گرفته می شود، مملو از معابد و زیارتگاه های باستانی، چایخانه های آرام و باغ های عالی است. فوشیمی ایناری به رنگ نارنجی روشن، زیارتگاه شینتو در تپه ها، زیبایی بصری است. یک قهوه صنعتگر، که در شهر سنتی بسیار جدی گرفته شده است، بنوشید و زیارت دو ساعته را از میان هزاران توری (دروازه) حرم انجام دهید. دیگر نقاطی که ارزش بازدید دارند عبارتند از: گیون، خانه گیشاها، غرفه طلایی کینکاکو جی و بازار نیشیکی برای غذاهای خیابانی یا یک جشن سنتی کایسکی در یکی از رستوران های محلی شهر.

9-مراکش، مراکش

شهر کالیدوسکوپیک ممکن است بیشتر به خاطر زندگی بازار، فروشندگان ادویه و مدینه های باستانی اش شناخته شود، اما ریادهای بازسازی شده، فروشگاه های مستقل جذاب و صحنه های هنری معاصر، به آن برتری مدرن داده است. مکان‌های زیادی برای کشف وجود دارد – از بازسازی Jardin Majorelle آبی کبالتی توسط Yves Saint Laurent گرفته تا غرفه‌های دود آلود غذاهای خیابانی در Jemaa el-Fna.

10-ایسکیا، ایتالیا

یک قایق سواری سریع از ناپل، جزیره ایسکیا – که به‌خاطر چشمه‌های آبگرم حرارتی و زندگی محلی بی‌معنی‌اش معروف است – مجموعه‌ای از دهکده‌ها و سواحل ماهیگیری است که با آمالفی همخوانی دارند، اما بدون جمعیت.

11-اورشلیم، اسرائیل

شهر قدیمی که برای تعدادی از ادیان مقدس است، طراحی باشکوه را با مکان‌های عبادت ترکیب می‌کند. گنبد صخره بر روی کوه معبد یکی از قدیمی ترین آثار موجود در معماری اسلامی است. در همین حال، کوتل، که به عنوان دیوار غربی نیز شناخته می شود، برای هر کسی که برای اولین بار باید از آن بازدید کند، مقدس ترین مکان در دین یهودی محسوب می شود.

12-بوندی icebergs، استرالیا

کوه های یخی Bondi به راحتی ممکن است معروف ترین استخر در جهان باشد. این سازه در اندازه المپیک بیش از 100 سال است که در انتهای جنوبی ساحل Bondi ایستاده است. گرم یا کلر نشده است، بلکه با آب دریا پر شده و دریای تاسمان با لبه آن برخورد می کند.

13-فیلیپین

فیلیپین بیش از 7000 جزیره دارد – حدود 5000 جزیره خالی از سکنه هستند – که در آنها تقریباً 175 زبان صحبت می شود. برای غواصی، ال نیدو نقطه ایده آلی با آب شفاف و حیات دریایی پر جنب و جوش است.

14-جنگل بامبو آراشیاما، ژاپن

حدود 20 دقیقه خارج از مرکز شهر کیوتو، جنگل بامبو آراشیاما قرار دارد. حوالی ساعت 7 صبح به محل برسید تا از شلوغی دوری کنید و فرصتی برای دیدن و احساس چوب و همچنین شنیدن صدای جیرجیر آن در باد داشته باشید. نور صبح نیز به همان اندازه اثیری است. کافی شاپ عربیکا در همان نزدیکی است که مشرف به رودخانه هوزوگاوا است.

15-لاس کلوراداس، یوکاتان، مکزیک

دریاچه های صورتی باورنکردنی در اینجا بخشی از ذخیره گاه طبیعی حفاظت شده زیست کره ریا لاگارتوس در شبه جزیره یوکاتان مکزیک را تشکیل می دهند. جلبک های قرمز رنگ، پلانکتون ها و میگوهای آب نمک که در آب ها رشد می کنند، نه تنها فلامینگوهای بومی را صورتی می کنند، بلکه به تولید 500000 تن نمک در سال کمک می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا