متفرقه

10 نکته برای بهبود ذهنیت و شاد بودن در محل کار

1. بازخورد بخواهید

اگر از بازخوردهای مکرر خوشحال تر هستید، آن را بخواهید. بازخورد می تواند به شما تقویت مثبت دهد و اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد که می توانید از آنها برای بهبود مهارت های خود استفاده کنید و هر شکافی در تجربه خود را که می توانید پر کنید، توضیح دهید. همچنین می تواند رابطه شما با مدیرانتان را بهبود بخشد، زیرا ممکن است احساس کنند که شما بیشتر روی شرکت و موفقیت آن سرمایه گذاری کرده اید.

2. درخواست مسئولیت بیشتر

برخی از کارمندان زمانی که استقلال دارند احساس خوشحالی می کنند. از مدیر خود مسئولیت های بیشتری بخواهید و پیشنهاد دهید که می توانید به آن ها در مورد بخش های خاصی از پروژه به روز رسانی وضعیت بدهید. به این ترتیب، شما کنترل بیشتری بر کار خود و جلساتی که با سرپرست خود دارید، دارید.

3. تعادل کار و زندگی سالم را حفظ کنید

ایجاد مرز بین مسئولیت های شخصی و حرفه ای شما می تواند شادی شما را از راه های مختلفی بهبود بخشد. به عنوان مثال، می تواند استرس شما را کاهش دهد و به شما اجازه می دهد تا بعد از روز کاری خود استراحت کنید، که می تواند باعث شود در هنگام بازگشت به کار احساس انگیزه و انرژی بیشتری داشته باشید. همچنین اگر احساس می‌کنید که محل کارتان به شما اجازه می‌دهد وقت شخصی بگذارید، می‌تواند رضایت شغلی شما را افزایش دهد. روش پاکسازی ذهن یکی از راه های خوب برای ایجاد تعادل در کار و زندگی است.

4. هیدراته بمانید

هنگامی که هیدراته می شوید، اغلب وضوح ذهنی و تمرکز بیشتری را تجربه می کنید که می تواند سطح شادی شما را بهبود بخشد. در نظر داشته باشید که یک بطری یا یک لیوان آب پشت میز خود داشته باشید تا در طول روز بنوشید. این کار همچنین به شما این امکان را می دهد که استراحت های دوره ای داشته باشید تا برای پر کردن مجدد به کولر آبی مراجعه کنید و به مدت یک دقیقه با همکاران خود صحبت کنید.

5. رویدادهای گروهی را سازماندهی کنید

هرچه بیشتر با همکاران خود در سطح شخصی آشنا شوید، ممکن است در محل کار لذت بیشتری ببرید. به سازماندهی رویدادهای گروهی مانند یک ساعت شاد، ناهار یا گردش در تعطیلات فکر کنید. این می تواند به شما کمک کند تا با همسالان حرفه ای خود ارتباط برقرار کنید، به رشد شبکه خود و ایجاد حس تعلق در محل کار کمک کنید.

6. فضای اداری خود را دکوراسیون کنید

یک فضای اداری که شخصیت شما را منعکس می کند، می تواند شما را خوشحال کند. شما می توانید تصاویر، یک گیاه یا شی دیگری را بیاورید که شما را به یاد خانه تان می اندازد. این وسایل شخصی همچنین می توانند به شما در آرامش و احساس راحتی بیشتر کمک کنند، که می تواند بهره وری شما را بهبود بخشد.

https://www.aparat.com/v/EuUNJ/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86_%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

7. انتخاب های غذایی هوشمندانه داشته باشید

اگر در میانه یک پروژه بزرگ هستید، ممکن است وسوسه شوید که برای ناهار از دستگاه فروش خودکار دیدن کنید، اما مهم است که غذای مقوی داشته باشید. بررسی گزینه‌های غذایی که شما را سیر و راضی نگه می‌دارد، ممکن است به شما انرژی بدهد تا در بقیه روز کاری دوام بیاورید. خوب غذا خوردن همچنین می تواند به شما کمک کند که از نظر جسمی بهتر باشید، که می تواند شادی شما را بهبود بخشد.

8. از زمان پرداخت شده خود استفاده کنید

اگر وقت کافی دارید، سعی کنید هر سال از آن استفاده کنید. می توانید زمانی را به تعطیلات دور از دفتر اختصاص دهید. حتی اگر فقط در شهری که در آن زندگی می کنید، گشت و گذار کنید، می تواند یک استراحت دلپذیر از هفته کاری استاندارد شما باشد، و می توانید با احساس شادابی و شادی به خانه بازگردید.

9. با همکاران خود کنار بیایید

بخشی از کار با یک گروه، درک نحوه برقراری ارتباط با شخصیت های منحصر به فرد است. اگرچه ممکن است نتوانید نگرش دیگران را تنظیم کنید، اما می توانید نحوه تعامل خود با آنها را تنظیم کنید تا به شما کمک کند شادی خود را حفظ کنید. اگر با همکارتان اختلاف نظر دارید، قبل از پاسخ دادن یا صحبت حضوری در مقابل ایمیل، تا 10 بشمارید.

10. به خودتان پاداش دهید

شادی می تواند به طور طبیعی زمانی به وجود بیاید که احساس انگیزه و هدف داشته باشید. یکی از راه های ورود به این طرز فکر، ایجاد یک سیستم پاداش برای خودتان است. اگر از یک کار اجتناب می کنید، سعی کنید یک جایزه به آن اختصاص دهید تا کمی سرگرم کننده تر شود. ذهن خود را پاکسازی کنید تا بتوانید مواردی که در بالا بیان کردیم را به درستی در زندگی خود رعایت کنید. به دنبال یادگیری روش پاکسازی ذهن باشید.

مزایای داشتن محیط کار شاد

  • حفظ تمرکزهنگام انجام کارها و وظایف
  • افزایش انرژی و ایجاد انگیزه
  • ارتقای بهره وری و بازدهی
  • رضایت بیشتر مشتریان و ارباب رجوع ها
  • بالا رفتن میزان موفقیت در فروش محصولات و خدمات

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا