سفر و گردشگری

7 شهر زیبای اروپا

1. بلگراد

موقعیت استراتژیک بلگراد که در محل تلاقی رودهای دانوب و ساوا قرار دارد، بارها در طول تاریخ خود شاهد جنگ، تهاجم و تخریب آن بوده است.

از آنجایی که هم عثمانی ها و هم هاپسبورگ ها بر آن حکومت می کردند و بعدها پایتخت یوگسلاوی شد، این شهر طیف گسترده ای از سبک های مختلف معماری و مناظر تاریخی را به نمایش می گذارد. علاوه بر قلعه بزرگ و چشمگیر آن، کلیساهای لذت‌بخش زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید، معبد عظیم سنت ساوا که برجسته‌ترین نقطه آن است. در اطراف شهر پراکنده شده‌اند، همچنین می‌توانید تعدادی پارک زیبا برای استراحت و استراحت در کنار رودخانه‌ها برای قدم زدن کامل در امتداد آرامش پیدا کنید.

بلگراد با فرهنگ کافه‌های پر جنب و جوشی که می‌توانید در آن جستجو کنید و کلوپ‌های شبانه فراوانی که ارائه می‌شوند، به‌طور موجهی به عنوان پایتخت مهمانی اروپای جنوب شرقی در نظر گرفته می‌شود. در مجموع، پایتخت صربستان کنونی مطمئناً ارزش توقف دارد.

2. سویل

سویل که در سواحل رودخانه گوادالکیویر در جنوب غربی اسپانیا قرار دارد، مکانی باورنکردنی با تاریخ، میراث و فرهنگ غنی برای کاوش است.

پایتخت اندلس از آنجایی که زمانی خانه رومی‌ها و مورها بود، دارای مناظر مسحورکننده‌ای است که مربوط به دوره‌های مختلف است. این قصر کاملاً در آلکازار سویل است که یک قصر زیبا است که توسط مسیحیان کاستیلی در بالای قلعه قدیمی مسلمانان عباسی ساخته شده است.

علیرغم اینکه این شهر غرق در تاریخ است، مکان بسیار اتفاقی است، با تعداد زیادی فلامنکو بارهای سرگرم کننده و جشن که می توانید آنها را ببینید. بهترین زمان‌های سال برای بازدید در دوره‌های Feria de Abril و Semana Santa است، زمانی که دو فستیوال برجسته اسپانیا برگزار می‌شوند.

3. ونیز

برخلاف هر مکان دیگری روی زمین، همه چیز در «شهر کانال‌ها» با هنر و معماری فوق‌العاده زیبا به هر کجا که نگاه کنید، جلوی چشمان شما می‌درخشد.

این شهر که در میان 118 جزیره کوچک قرار دارد، که با بیش از 400 پل به هم متصل شده‌اند، به تعداد بی‌شماری کانال جذاب، کاخ‌های بزرگ و کلیساهای قدیمی حماسی به خود می‌بالد. مکانی بسیار جادویی و رمانتیک، کوچه‌های جوی آن قبل از اینکه در نقطه عطفی الهام‌بخش دیگری ظاهر شوید، به طرز جذابی صدا می‌زنند. اگرچه می‌تواند بسیار شلوغ شود، اما در زمان کارناوال که همه لباس‌ها و ماسک‌های پیچیده به تن می‌کنند، ارزش دیدن آن را دارد.

ونیز که یکی از بزرگترین و منحصر به فردترین شهرهای جهان است، باید دیده شود تا باور شود و یکی از مهمترین نقاط برجسته هر سفر به ایتالیا است.

4. تالین

تالین پایتخت استونی که در خلیج فنلاند واقع شده است به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید.

کاوش در شهر قدیمی تماشایی آن واقعاً لذت بخش است، زیرا در داخل شهر محصور شده افسانه ای می توانید مناظر تاریخی شگفت انگیز زیادی مانند مجموعه قلعه تومپیا را بیابید. این شهر به دلیل نزدیکی نه تنها به اسکاندیناوی و روسیه، بلکه اروپای مرکزی نیز طیف گسترده ای از تأثیرات مختلف معماری و فرهنگی را به نمایش می گذارد.

بندر بحرانی دریای بالتیک که قرن‌ها توسط قدرت‌های بزرگ اروپایی جنگیده شده، اکنون یکی از زیباترین و به خوبی حفظ شده‌ترین شهرهای منطقه است.

5. استکهلم

استکهلم، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر سوئد، در 14 جزیره با آبراه‌های درخشان و فضاهای سبز به هر کجا که نگاه کنید، واقع شده است.

این بنا که توسط مردم محلی «زیبایی روی آب» نامیده می‌شود، طیف گسترده‌ای از سبک‌های مختلف معماری را به نمایش می‌گذارد که هم طرح‌های مدرن و هم سنتی را در بر می‌گیرد. علاوه بر سرگردانی در خیابان‌های سنگ‌فرش شده جذاب شهر قدیمی، ارزش توقف در موزه‌های متعدد آن را دارد. اینها نگاهی جذاب به همه چیز از هنر و آبا گرفته تا ارواح و وایکینگ ها ارائه می دهند.

یک مکان بسیار شیک و مد روز، فضای خنک اسکاندیناوی استکهلم در بارها، مغازه ها و رستوران های شیک و مدرن خود می درخشد. استکهلم با تعداد زیادی موسیقی زنده و یک صحنه کلوپ شبانه تند و تیز که می توانید در آن جستجو کنید، همه چیز را دارد.

6. ورشو

ورشو که در طول جنگ جهانی دوم به زمین بمباران شد، در دهه های اخیر شاهد احیای چشمگیر بوده است. اکنون یکی از بزرگترین و پر جنب و جوش ترین کلان شهرهای اتحادیه اروپا است.

این شهر که در سواحل رودخانه ویستولا قرار دارد، در منطقه وسیعی پراکنده است و تعداد زیادی پارک سبز و زیبا در میان بلوک‌های خاکستری دوران کمونیستی آن پراکنده شده است. نکته قابل توجه شهر قدیمی زیبای آن است که پس از تخریب به سختی بازسازی شد. علاوه بر این، بازدید از بالای کاخ با ابهت فرهنگ و علم به دلیل چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن بسیار ارزشمند است.

ورشو علاوه بر شیر بارهای ارزان و شاد که به دوران کمونیستی بازمی گردد، دارای تعداد فزاینده ای از ودکا بارهای شیک و کلوپ های شبانه مد روز است. پایتخت لهستان یک مقصد توریستی به طور فزاینده ای محبوب است و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید.

7. لیسبون

پایتخت پرتغال که بر روی هفت تپه قرار دارد و به جایی می رسد که رودخانه تاگوس به اقیانوس اطلس می رسد، دیدن پایتخت پرتغال لذت بخش است. این شهر که با چشم‌انداز تپه‌ای‌اش مشخص می‌شود، به‌خاطر خیابان‌های شیب‌دار و سنگ‌فرش‌شده‌اش معروف است، که ترامواهای زرد رنگ متمایز در آن به آرامی در حرکت هستند.

در حالی که بخش اعظم لیسبون در زلزله فاجعه‌بار سال 1755 با خاک یکسان شد، هنوز هم با افتخار بسیاری از معماری‌های نفیس و نقاط دیدنی مهم را به نمایش می‌گذارد. از این میان، Castelo de Sao Jorge به ویژه ارزش بازدید را دارد زیرا موقعیت برجسته آن در بالای تپه مناظر شگفت انگیزی از لیسبون در پایین ارائه می دهد.

با شب‌های سرگرم‌کننده موسیقی فادو و انبوهی از غذاهای محلی خوشمزه مانند باکالائو، جای تعجب نیست که در سال‌های اخیر، لیسبون شاهد افزایش تعداد گردشگرانی بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا