ورزشی

گلف – 390 میلیون دنبال کننده

گلف در بین سایر ورزش ها در رتبه 10 محبوبیت در جهان قرار دارد. با بیش از 390 میلیون طرفدار در ایالات متحده، کانادا و اروپا.

این یک ورزش باشگاهی و توپی دقیق است که در آن بازیکنان رقیب از انواع بسیاری از چوب ها برای ضربه زدن به توپ ها به یک سری سوراخ در یک مسیر با کمترین تعداد ضربه استفاده می کنند. در قواعد گلف به این صورت تعریف شده است: «بازی توپ با چوب از زمین تیغه به داخل سوراخ با ضربه یا ضربات متوالی مطابق با قوانین».

پایگاه جهانی هواداران و مخاطبان: گلف یکی از ورزش‌هایی است که در بین افراد مسن نسبت به جوانان محبوب‌تر است. این ورزش بیش از 390 میلیون طرفدار در سراسر جهان دارد. بیشتر این طرفداران در ایالات متحده، کانادا و اروپا متمرکز هستند.

بیننده در تلویزیون: گلف از سطح بالایی از بیننده در میان مردان بزرگسال متعلق به طبقه بالا برخوردار است. بیننده تلویزیونی این ورزش در بین زنان و مردان جوان بسیار کم است.

معاملات حقوق تلویزیون: گلف به عنوان یک ورزش طبقه بالای ثروتمند، معاملات بسیار خوبی برای حقوق تلویزیونی برای مسابقات بزرگ در ایالات متحده و اروپا دریافت می کند.

محبوبیت در اینترنت: محبوبیت این ورزش در اینترنت محدود است. تعداد محدودی جستجوی مرتبط با گلف در اینترنت وجود دارد.

حضور در رسانه‌های اجتماعی: از آنجایی که رسانه‌های اجتماعی عمدتاً تحت سلطه نسل جوان هستند و گلف ورزشی است که بیشتر توسط افراد بالای ۳۵ سال انجام می‌شود و دنبال می‌شود، این ورزش در رسانه‌های اجتماعی حضور بسیار محدودی دارد.

تعداد لیگ های حرفه ای در جهان: مسابقات انفرادی مختلف گلف از طریق تورهای گلف حرفه ای به یک سری مسابقات متصل می شوند. تورهای اصلی عبارتند از تور PGA، تور اروپا، تور LPGA و قهرمانان تور PGA.

میانگین دستمزد ورزشکاران در لیگ های برتر: حرفه ای های گلف از دستمزدهای قابل توجهی در قالب جایزه پولی و معاملات تاییدیه برخوردار می شوند. تایگر وودز، معروف ترین بازیکن گلف تمام دوران، پردرآمدترین ورزشکار در تمام رشته های ورزشی برای چند سال بود.

معاملات اسپانسر: مسابقات گلف توسط برندهای بزرگ در سراسر جهان حمایت می شود. ورزشکاران گلف همچنین می‌توانند از شرکت‌های بزرگ معاملات تاییدیه‌ای زیبا دریافت کنند. این قراردادهای حمایتی اغلب به میلیون ها دلار است.

تعداد کشورهایی که این ورزش در آنها محبوب است: 118 کشور در فدراسیون بین المللی گلف وجود دارند. این ورزش در سال های اخیر در کشورهایی مانند چین، ترکیه، مالزی و اندونزی رشد زیادی داشته است.

بزرگترین رقابت: مسابقات استاد، مسابقات آزاد ایالات متحده، قهرمانی آزاد و قهرمانی PGA بزرگترین مسابقات گلف هستند.

ارتباط در طول سال: این ورزش به اخبار و در بحث های کلی فقط در طول مسابقات قهرمانی مهم مرتبط است.

برابری جنسیتی: اگرچه گلف در بین مردان محبوبیت بیشتری دارد، اما این ورزش توسط زنان نیز دنبال و انجام می شود. در سال های اخیر محبوبیت گلف در بین زنان به ویژه در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته است.

دسترسی به عموم مردم: وقتی صحبت از دسترسی به عموم مردم می شود، گلف امتیاز خوبی کسب نمی کند. بیشتر به عنوان یک ورزش برای ثروتمندان شناخته می شود. این ورزش در ایالات متحده، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی به عموم مردم دسترسی بهتری دارد. اما در مجموع این ورزش برای ثروتمندان محسوب می شود. طبقه متوسط ​​و افراد طبقه متوسط ​​پایین در سراسر جهان به امکانات گلف دسترسی ندارند.

تعداد بازیکنان آماتور در جهان: تعداد بازیکنان آماتور در گلف در سراسر جهان زیاد نیست. ایالات متحده، ژاپن، استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی تعداد بازیکنان آماتور بیشتری نسبت به سایر نقاط جهان دارند.

برجستگی این ورزش در سرفصل های ورزشی در رسانه های چاپی و الکترونیکی: در طول مسابقات بزرگ گلف در بولتن های ورزشی به ویژه در ایالات متحده و ژاپن از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا