متفرقه

منشا نام های شخصیت های علمی تخیلی

در طول سریال «بازی تاج و تخت» از شبکه HBO، خشمگینی از والدین وجود داشت که مشتاق بودند دخترانشان را به نام مادر اژدها، دنریس تارگرین (با بازی امیلیا کلارک) نامگذاری کنند. در طول فصل‌های اولیه، «شکننده زنجیرها» تحسین‌های چشمگیری را به دست آورد، ستمدیدگان را آزاد کرد، ارتش‌ها را فرماندهی کرد و با وعده بازگرداندن سرزمین به فرمانروایی تارگرین به سمت کینگز لندینگ حرکت کرد. هر دو “دنریس” و “خالیسی” – افتخاری که به یک رئیس زن دوتراکی داده می شود – تا سال 2019 به یکی از نام های برتر نوزادان زن در ایالات متحده تبدیل شدند.

اینکه والدین سعی کنند نام فرزندان خود را از سریال ها یا کتاب های مورد علاقه ی خود اقتباس کنند غیر معمول نیست. این یک راه برای نشان دادن علاقه و احترام و یاد آوری آن حس خوب هنگام تماشا یا خواندن سریال یا فیلم محبوب آن ها است. به عنوان مثال، نام پسر نیکلاس کیج، کال ال، برگرفته از نام کریپتونی سوپرمن است.

استاکر لیستی از 30 شخصیت محبوب فیلم های علمی تخیلی و برنامه های تلویزیونی را گردآوری کرد. ما همچنین با Behind the Name مشورت کردیم تا ریشه و معانی هر نام را مشخص کنیم. این فهرست به ترتیب حروف الفبا رتبه بندی شده است. در حالی که ما سعی کردیم محبوبیت این نام را توضیح دهیم، برخی از نام‌ها مانند ویلیام یا زوئی، قبل از نمایشی که در این فهرست به آنها اشاره کردیم استفاده می‌شدند یا ممکن است به دلایل دیگر محبوب باشند. در حالی که هدف ما این بود که بفهمیم هر نام از کجا آمده است، برخی از نام ها به طور تصادفی انتخاب شدند یا هیچ پیشینه منتشر شده ای نداشتند.

به خواندن ادامه دهید تا ببینید کدام یک از شخصیت های علمی تخیلی مورد علاقه شما در لیست قرار گرفته اند.

امی (دکتر هو)

– رتبه امروز: # 205 (1497 نوزاد متولد شده)

– معنی: شکل انگلیسی نام فرانسوی باستانی Amée به معنای “معشوق” (فرانسوی امروزی aimée)، شکل بومی آماتای ​​لاتین.

آملیا پاند همراه یازدهمین دکتر در برنامه تلویزیونی BBC One “Doctor Who” بود. پاند که به عنوان “امی” طراحی شده بود، پس از تماس اولیه خود با دکتر، نام خود را کوتاه کرد. با ملاقات با دکتر در کودکی به دنبال کشتی دکتر – تاردیس – که در حیاط خلوت او سقوط می کرد، دکتر قول داد که او را با خود ببرد پس از اینکه به او پیشنهاد کرد تاردیس را سریعا خارج کند تا دوباره تنظیم شود. با این حال، از آنجایی که TARDIS آسیب دیده بود، سفر سریع دکتر در واقع 12 سال در زمان آملیا بود و دختر را مجبور به توضیح “دوست خیالی” خود کرد. از آنجایی که دکتر نام آملیا را دوست داشت، آن را به امی کوتاه کرد تا راهی برای جدا شدن این دختر 19 ساله از خاطره دردناکش باشد. در حالی که هیچ سندی وجود ندارد که نشان دهد چرا نام آملیا برای این شخصیت انتخاب شده است، یک حدس این است که آملیا یک نام سلطنتی است، در حالی که نام کوچک امی رایج است. ممکن است با پتانسیل و خود واقعی شخصیت صحبت کند. آملیا همچنین از Amala می آید که به زبان سانسکریت به معنای پاک یا خالص است.

باربارلا (باربارلا)

– رتبه امروز: اطلاعات در دسترس نیست (4 نوزاد یا کمتر متولد شده)

– معنی: نسخه باربارا که از یونانی βαρβαρος (barbaros) به معنای “بیگانه” گرفته شده است.

منشا نام باربارلا مشخص نیست. شاید آن ورژن زنانه نام بربر باشد که نشان می دهد باربالا نسخه زنانه و آینده ای از شخصیت کانن بربر باشد. همچنین ریشه نام باربالا نشان می دهد که این نام به معنی الهه خارجی یا دوشیزه زیبا باشد.  «باربارلا»، علی‌رغم اینکه پس از معرفی «انجیل‌های تیجوانا» – کمیک‌های پورنوگرافیک از اوایل قرن بیستم منتشر شد – اولین کتاب کمیک با مضمون بزرگسالان در نظر گرفته شد. با محوریت آزادی جنسی، یک فیلم با بازی جین فوندا و یک برنامه تلویزیونی بر اساس این کمیک ساخته شد.

بیل (Battlestar Galactica)

– رتبه امروز: #2,658 (46 نوزاد متولد شده)

– معنی: شکل کوتاه ویلیام که از نام آلمانی Willahelm گرفته شده است که از عناصر اراده، میل و سکان «کلاه ایمنی، حفاظت» تشکیل شده است.

فرمانده – و بعدها، دریاسالار – ویلیام “هاسکر” آداما افسر فرمانده کشتی ستاره ای گالاکتیکا از کلاس Battlestar در مجموعه تلویزیونی Syfy دوباره تصور شده “Battlestar Galactica” است. آداما یک بازسازی از Commander Adama از سری اصلی 1978 است. او که یک خلبان سابق شاتل و جنگنده بود، فرمانده گالاکتیکا بود – که قرار بود از رده خارج شود و به عنوان یک کشتی موزه نصب شود – زمانی که سیلون ها به مستعمرات دوازده گانه حمله کردند. تنها کشتی ای که سیستم ناوبری تحت کنترل کامپیوتری شبکه ای نداشت – به دلیل بی اعتمادی آداما به اتوماسیون – گالاکتیکا بود. بنابراین، این تنها Battlestar بود که پس از فلج شدن سیستم‌های کامپیوتری مستعمرات توسط Cylons پاسخ داد. هنگامی که او از ناوگان باقی مانده خواست تا برای ضدحمله جمع شوند، با شگفتی متوجه شد که تمام چیزی که باقی مانده است، مجموعه ای از کشتی های غیرنظامی است. در نهایت، بقا مهمتر از انتقام شد و Galactica و سفر ناوگان جدید به سمت زمین آغاز شد.

 معرفی چند شخصیت شرور به یاد ماندنی 

جادوگر سفید در نارنیا

جادوگر سفید که یک شرور به یاد ماندنی و قدرتمندبود. او توانایی کنترل عناصر زمین را داشت، حیله گر بود و در میدان نبرد خوب پیش می رفت او بود که زمستان طولانی را به نارنیا آورد.

دیوی جونز در دزدان دریایی کارائیب

دیوی جونز یکی از پر قدرت ترین شرور های داستان های علمی تخیلی است. او علاوه بر چهره ترسناک و چندش آورش قدرت فیزیکی بالایی نیز داشت که باعث می شد نام او لرزه به دل همه حتی قدرتمند ترین دریا نوردان بیندازد.

مالفیسنت

شاید مالیفسنت یکی از بهترین و زیباترین شخصیت های شرور باشد. او با نفرینی که در اورورا قرار داد آدم بد داستان شد اما بعد از آن مشخص شد که وی شرور نبوده وفقط کسی بوده  که مورد آزار و اذیت قرار گرفته و قصد انتقام داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا