متفرقه

چگونه به 14 زبان مختلف “سلام” بگوییم؟

چند نکته برای یادگیری زبان دوم

1- هدف خود را از آموزش زبان دوم مشخص کنید

2- کلمات را درست یادبگیرید

3- تمرین کنید. به صورت روزانه تمرین کنید و هیچ وقت از تمرین آنچه که آموختید دست نکشید زیرا به سرعت فراموش خواهید کرد.

4- از یک معلم ذبده برای پرسیدن سوال های خود و رفع اشکالات استفاده کنید.

5- آنچه را که آموختیه اید به چالش بکشید و همواره خود را امتحان کنید.

اکنون برای آشنایی بهتر با زبان های دیگر در این مقاله به شما می آموزیم چگونه به 14 زبان مختلف سلام کنید.

برای روز جهانی سلام، یاد بگیرید که چگونه به اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی و بسیاری از زبان‌های رایج‌تر احوالپرسی کنید.نحوه گفتن “سلام” احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که در حین مطالعه یک زبان جدید یاد می گیرید. یادگیری یک زبان جدید می تواند مشکل باشد، اما یادگیری یک سلام مقدماتی یک راه عالی برای شروع است.

اسپانیایی

اسپانیای پر کاربردترین زبان بعد از انگلیسی در آمریکا است. اگر در آمریکا زندگی می کنید  حتما می توانید به اسپانیایی سلام و احوال پرسی کنید. برای گفتن سلام در اسپانیایی می توانید کلمه hola را به کارببرید و حتما می دانید که h تلفط نمی شود و تلفط آن اوه-لا است.

فرانسوی

این مورد دیگری است که ممکن است قبلاً با آن آشنا شده باشید. “Bonjour” (“bone-zhoor”) از نظر فنی در فرانسوی به معنای “روز خوب” است. اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از زبان‌ها هم روش رسمی و هم غیررسمی برای گفتن «سلام» دارند. به عنوان مثال، در زندگی روزمره خود چقدر کلمه “سلام” را به زبان می آورید؟ احتمالاً بیشتر احتمال دارد که با «سلام» یا «هی» به کسی سلام کنید و به غیر از پاسخ دادن به تلفن زیاد «سلام» نگویید. به همین ترتیب، “bonjour” در کشورهای فرانسوی زبان آنقدر که ممکن است فکر کنید دوره های آموزشی شکست زبان رایج نیست. یک روش غیررسمی برای گفتن “سلام” در فرانسوی “salut” است که “sal-ou” تلفظ می شود T را تلفظ نکنید

ایتالیایی

“سلام” ایتالیا کوتاه و دقیق است – و “ciao” (“chao”) می تواند به معنای “خداحافظ” نیز باشد. برای گفتن «سلام» در ایتالیایی به شیوه‌ای رسمی‌تر، بگویید «salve» («sal-vay») که به معنای «خوب باش». نگاهی به عبارات اصلی ایتالیایی بیندازید که همه باید بدانند چگونه از آن استفاده کنند.

چینی ها

این قطعاً مفید است که بدانید چگونه به پرمخاطب ترین زبان در سراسر جهان “سلام” بگویید! چینی ماندارین بیش از یک میلیارد سخنران در سراسر جهان دارد. اگر شنیده اید که “nǐ hǎo” (“nee haow”)، نه “nǐn hǎo” (“neen haow”)، در چینی “سلام” است، شما هم درست می گویید. “Nǐ hǎo” احوالپرسی کمتر رسمی است، در حالی که “nǐn hǎo” چیزی است که در یک زمینه رسمی تر استفاده می کنید، به خصوص اگر به یک فرد مسن تر خطاب کنید.

هاوایی

“سلام” هاوایی به نام مستعار ایالت راه پیدا می کند! اگر از ایالت آلوها بازدید کنید، مطمئناً این تبریک را خواهید شنید که “اوه-لو-ها” تلفظ می شود، که نه تنها به معنای “سلام” و “خداحافظ” است، بلکه می تواند به معنای عشق، صلح و شفقت (و انتقال) باشد. علاوه بر نحوه گفتن «سلام» در هاوایی، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید قبل از رزرو تعطیلات به هاوایی بدانید.

ژاپنی

“Konnichiwa” یا こんにちは در حروف ژاپنی، از نظر فنی به معنای “بعد از ظهر بخیر” است، اما همچنین یک تبریک کلی تر و تا حدودی رسمی است. تقریباً شبیه به املای آن “koh-nee-chi-wha” تلفظ می شود، اما صدای W بسیار سبک است.

عربی

سلام در حروف عربی، در واقع به معنای «صلح» است، اما در مصر، عربستان سعودی، الجزایر و سایر کشورهایی که به زبان عربی صحبت می‌شود، این روش برای گفتن «سلام» نیز رایج است. تلفظ آن سه لهم است. نه فقط سلام کردن به کسی، بلکه آرزوی صلح برای او – حالا این یک سلام خوب است! برخی از جملات مورد علاقه ما در مورد صلح را بخوانید.

روسی

حالا این یک تلفظ گیج کننده است! “سلام” در روسی، تلفظ می شود “zdrahst-vooy-tyeh”، برای خطاب به گروهی از افراد یا شخصی که قصد دارید به او احترام بگذارید استفاده می شود. اگر نگران هستید چیزی را که با سه صامت پشت سر هم شروع می‌شود قصاب کنید، سعی کنید بگویید «privet» که «pree-vyette» تلفظ می‌شود، سعی کنید R را بچرخانید و مطمئن شوید که T را تلفظ می‌کنید. نسخه غیر رسمی “سلام” در روسی.

آلمانی

در آلمانی، برای رسمی تر بودن، بگویید «guten Tag» («guden tahc»)، که به معنای «روز خوب» است. یا فقط می توانید بگویید “سلام!” در وهله اول دلیل شگفت‌انگیز گفتن «سلام» را در هنگام پاسخ دادن به تلفن پیدا کنید.

یونانی

برای من یونانی است! خوب، گفتن “yassas” به معنای “سلام” در واقع یونانی است! شما این را “yeah-sass” تلفظ خواهید کرد، و این یک روش رسمی تر برای گفتن “سلام” است که احتمالاً خواهید شنید که یونانی ها از بازدیدکنندگان این کشور استفاده می کنند.

سواحیلی

سواحیلی در بسیاری از کشورهای آفریقایی از جمله کنیا، سومالی، تانزانیا و اوگاندا صحبت می شود. «هاباری» که با تأکید بر هجای دوم چگونه به نظر می رسد، یک تبریک سواحیلی برای افرادی است که می شناسید و افرادی که برای اولین بار با آنها ملاقات می کنید. گفتن “سلام” در زبان های دیگر بسیار آسان است. اکنون ما فقط باید یاد بگیریم که چگونه این شروع کننده های مکالمه را بگوییم که شما را فوراً جالب می کند!

عبری

“شالوم” که “شاه-لوهم” تلفظ می شود و به صورت “שלום” نوشته می شود، به معنای “سلام” و “خداحافظ” استفاده می شود و همچنین به “صلح” ترجمه می شود.

لهستانی

این رایج ترین و غیررسمی ترین راه برای گفتن «سلام» در لهستانی است. “چش-چ” تلفظ می شود – یک هجا، اما با چند صدای همخوان متفاوت. اگرچه احتمالاً چیزی نیست که از آن برای احوالپرسی با یک غریبه استفاده کنید، اما برای اکثر موقعیت های غیررسمی مناسب است. همه این زبان‌ها کلمه‌ای برای «سلام» دارند، اما کلمات (گاهی خنده‌دار) زیادی وجود دارد که فقط در انگلیسی می‌توانید پیدا کنید.

هندی

در ایالات متحده به عنوان سلام یا اخراج یوگا محبوب است، این در واقع راهی برای گفتن «سلام» به هندی، زبان رسمی هند است. TripSavvy در واقع ادعا می کند که تلفظ “nah-mah-stay” که احتمالاً با آن آشنا هستید، یک تلفظ نادرست است. در عوض، آن را بیشتر شبیه «نوهم-اوه-بمان» بگویید. و در حالی که هجای آخر کاملاً یک «steh» بریده نیست، یک «ماندن» آمریکایی نیز نیست. اینجا گوش کن

پرتغالی

ارتباط پرتغالی با اسپانیایی، از آنجایی که آنها از یک اجداد مشترک سرچشمه می گیرند و هر دو زبان رومی ایبری غربی هستند، درست از سلام واضح است. در حالی که پرتغالی “سلام” نیز “ola” تلفظ می شود، تاکید بر هجای دوم است، نه بر هجای اول مانند اسپانیایی. در پرتغال (شوک) و همچنین در برزیل، کیپ ورد و موزامبیک با پرتغالی زبانان مواجه خواهید شد. آیا می خواهید کلمات خارجی بیشتری یاد بگیرید؟ نگاهی به این کلمات بین المللی زیبا که معادل انگلیسی ندارند، بیاندازید.

ویتنامی

“Chào” رایج ترین نحوه سلام کردن در ویتنام است و تقریبا شبیه همان chao ایتالیایی تلفظ می شود. با این حال این ch همان صدای ch نیست که ما در انگلیسی به آن عادت داریم و بیشتر شبیه به چائو یا جائو تلفظ می شود.

ترکی

برای گفتن «سلام» در ترکی، با تأکید بر هجای اول، «مرحبا» یا «میر-ها-به» می گویید.

یادگیری سلام کردن به زبان‌های مختلف راهی سرگرم‌کننده برای آشنایی با فرهنگ مردم مختلف است. خوبی سلام کردن در زبان‌های مختلف این است که پیچیده نیست. اکثر زبان‌های مختلف جهان ترجمه سلام را به چند کلمه مختصر برگردان می‌کنند. به همین دلیل آنچه بیش از همه مهم است تلفظ خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا