متفرقه

چه می شد اگر برق نامحدود داشتیم؟

هوای پاک یکی از اولین اتفاق هایی است که بعد از داشتن برق نامحدود اتفاق می افتد زیرا استفاده از سوخت های فسیلی کاهش می یابد خودروهای برقی بیشتر رواج پیدا می کنند.

در نتیجه کاهش نیاز به سوخت های فسیلی قدرت کشورهایی که فروش سوخت های فسیلی را در دست داشتند محدود می شود و اقتصاد آن ها دست خوش تغییرات چشم گیری می شود.

به دلیل نا محدود بودن انرژی کشاورزی رونق بیشتری پیدا می کند و در نتیجه ی آن مواد غذایی با کیفیت ترو ارزان تر می شود.

تغییراتی که بر روی سفرهای فضایی اعمال می شود شگفت انگیز خواهد بود با منابع برق نا محدود می توان سفرهای فضای طولانی تر و بادوام تری داشت. این ها چند اشاره ی کوتاه به آنچه رخ خواهد داد بود بیاید به بررسی دقیق تر اتفاقات ممکن بپردازیم.

یک میلیارد نفر به برق دسترسی خواهند داشت

امروزه، نزدیک به یک میلیارد نفر هنوز انرژی الکتریکی ندارند و بسیاری دیگر فقط دارای انرژی پراکنده هستند. اگر بخواهیم هزینه های انرژی را کاهش دهیم، در دسترس بودن برق در سراسر جهان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. واکنش های همجوشی هسته ای انرژی بیشتری نسبت به احتراق شیمیایی حاصل از نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی دارند. حتی انرژی خورشیدی و باد هرگز با نیروی همجوشی برابری نمی‌کنند، وقتی پای مقرون به صرفه بودن و دسترسی به میان می‌آید.

افرایش انرژی در دسترس عموم موجب بهبود سلامتی،ثبات اجتماعی و اقتصادی می شد. درنتیجه افراد بیشتری می توانستد از فقر نجات یابند.

قبوض انرژی به شدت کاهش می یابد

هنگامی که همجوشی هسته ای اتفاق بیفتد، هزینه هرکیلو وات برق به شدت کاهش می یابد. این برای تمام افراد روی زمین مفید خواهد بود زیرا صنایعی که بیشتر از برق استفاده می کنند مانند صنایع مانند تولید، معدن، ساخت و ساز و کشاورزی راحتتر و ارزان تر به منابع دسترسی دارد درنتیجه ی آن به سطوح بالاتری از بهرروی با هزینه ی کمتر دست پیدا خواهند که همین موجب رشد اقتصادی می شود.

راکتورهای فیوژن می توانند جایگزین موتورهای اکثر خودروها شوند

هنگامی که راکتورهای همجوشی به اندازه کافی کوچک و سبک باشند، می توانند جایگزین موتورهای وسایل نقلیه شخصی، کشتی ها و قطارهای پرسرعت شوند.

در این سناریو، وسایل نقلیه دیگر هرگز نیازی به سوخت گیری یا وصل شدن مجدد ندارند. و راکتورهای همجوشی احتمالا همیشه نسبت توان به جرم بالاتری نسبت به باتری‌هایی دارند که انرژی خورشیدی و باد را ذخیره می‌کنند.

راکتورهای همجوشی مدولار پیشرفته حتی می‌توانند پرواز، ماشین‌های الکتریکی و هواپیماها را تامین کنند. با این حال، این ممکن است مدتی طول بکشد زیرا محافظ اطراف راکتورهای همجوشی باید از مواد بسیار سبک وزن و بادوام تشکیل شود.

ما محاسبات تقریباً نامحدودی خواهیم داشت

پیشرفته ترین مراکز داده که می توانند شامل ابر رایانه ها، رایانه های کوانتومی و غیره باشند توسط راکتورهای همجوشی تأمین می شوند.

در ابتدا احتمال دارد ابر هوش مصنوعی به این مراکز داده بزرگ و پیچیده نیاز داشته باشد تا بتواند توانایی های خود را ارتقاع دهد به حداکثر برساند.

راکتورهای همجوشی می توانند شبیه سازی مداوم و بسیار دقیق از سناریوهای زندگی واقعی مرتبط با جامعه شناسی، درگیری های نظامی، رفتارهای خرید و موارد دیگر را فعال کنند. این شبیه‌سازی‌ها می‌تواند حاوی میلیاردها هوش مصنوعی با هوش عمومی با رفتارهایی شبیه به انسان باشد.

محیط‌های واقعیت مجازی و متاورس دائمی و فوتورئالیستی نیز 24 ساعته اجرا می‌شوند تا شبیه واقعیت‌های موازی با واقعیت ما باشند.

تولید آب شیرین ارزان تر خواهد بود

امروزه انرژی هزینه حذف نمک از آب نمک را شامل می شود. راکتورهای همجوشی می توانند هزینه انرژی را تا 90 درصد کاهش دهند.

این می تواند منجر به خشکسالی و کمبود آب شیرین شود که به گذشته تبدیل شده است.

آب شیرین بیشتر می تواند به ما در آبیاری بیابان ها کمک کند تا منابع غذایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

و ما شانس جنگ کشورهای در حال توسعه با یکدیگر را برای آب بسیار کاهش خواهیم داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا