متفرقه

تحقیقات درباره رژیم ضد آکنه

رژیم های کم گلیسمی

چندین مطالعه اخیر نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین، یا رژیمی که قندهای ساده کمی دارد، می تواند از آکنه پیشگیری کرده و آن را بهبود بخشد. محققان در مطالعه‌ای در سال 2012 در مورد بیماران کره‌ای دریافتند که پیروی از یک رژیم غذایی با گلیسمی پایین به مدت 10 هفته می‌تواند منجر به بهبود چشمگیر آکنه شود.

در سال 2007 در یکی از مجلات اکادمی آمریکا مطالعه ای متشر شد که در آن پژوهشگران دریافته بودند که یک رژیم غذایی کم گلیسمی و دارای پروتئین بالا برای مدت 12 هفته میتواند آکنه را در مردان کاهش دهد و همچنین به کاهش وزن آنها نیز کمک کند ولی برای تاکید بیشتر این اظهارات به تحقیقات بیشتری نیاز بود. تحقیقات نشان می دهد که خواص عرق بومادران نیز باعث رفع التهاب و جای جوش شود. این دمنوش را نیز در رژیم غذایی خود جای دهید.

فلز روی

مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن غذاهای غنی از روی ممکن است در پیشگیری و درمان آکنه مفید باشد. غذاهایی که سرشار از روی هستند عبارتند از:

  • دانه کدو تنبل
  • کاشوبادام هندی
  • گوشت گاو
  • بوقلمون
  • کوینو
  • عدس
  • غذاهای دریایی مانند صدف و خرچنگ

در یک مطالعه منتشر شده در BioMed Research International JournalTrusted Source، محققان رابطه بین سطح روی در خون و شدت آکنه را بررسی کردند. روی یک ماده معدنی غذایی است که در رشد پوست و همچنین تنظیم متابولیسم و ​​سطوح هورمونی مهم است.

محققان دریافتند که سطوح پایین روی با موارد شدیدتر آکنه مرتبط است. آنها برای درمان افراد مبتلا به موارد شدید آکنه، افزایش میزان روی در رژیم غذایی را پیشنهاد می کنند.

ویتامین های A و E

در مطالعه‌ای که در ژورنال Cutaneous and Ocular Toxicology Trusted Source منتشر شد، محققان دریافتند که سطوح پایین ویتامین A و E نیز با موارد شدید آکنه مرتبط است.

آنها پیشنهاد می کنند که افراد ممکن است بتوانند با افزایش مصرف غذاهای حاوی این ویتامین ها از شدت آکنه خود بکاهند. قبل از مصرف مکمل های ویتامین A با پزشک خود صحبت کنید. سمیت ویتامین A می تواند باعث آسیب دائمی به اندام های اصلی شما شود.

آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3

امگا3 یک نوع روغن و چربی که در برخی از گیاهان و منابع پروتئینی حیوانی از جمله ماهی و تخم مرغ یافت میشود.سموم موجود در بدن توسط آنتی اکسیدان هایی که مواد شیمیایی هستند خنثی می شوند.گفته میشود که انتی اکسیدان ها و همچنین امگا 3 برای کاهش التهاب بسیار مفید هستند. همچنین مطالعات نشان میدهد که برای کاهش آکنه مصرف امگا 3 و آنتی اکسیدان موثر بوده است.

مطالعاتی که در سال 2012 و منبع معتبر 2014 انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه مکمل امگا 3 و آنتی اکسیدان مصرف می کردند، هم توانستند آکنه خود را کاهش دهند و هم سلامت روان خود را بهبود بخشند. به طور کلی، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

حرف آخر

برخی از مطالعات نشان می دهد که برخی از مواد غذایی می توانند به خلاص شدن از شر آکنه و بهبود سلامت پوست کمک کنند، اما هیچ “درمان” غذایی قطعی وجود ندارد. قبل از اصلاح رژیم غذایی خود، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید هرگونه تغییری که ایجاد می کنید به سلامتی شما آسیب نمی رساند.

به نظر می رسد بهترین توصیه رژیم غذایی برای مقابله با آکنه، خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه، منابع پروتئینی سالم و غلات کامل است.

حتی در بعضی مواقع استفاده از دارو هایی گیاهی می تواند سلامتی پوست ما را تضمین کند یکی از خواص عرق بومادران بهبود جای زخم و آکنه است. البته قبل از استفاده از این دارو ها با پزشک خود مشورت کنید.

معرفی چند نکته در مورد رژیم غذایی بدون آکنه:

1-رژیم کم چرب ودارای فیبر بالا

2-دوری از مصرف کربوهیدرات بالا

3-محدودیت در مصرف نمک از جمله نمک ید دار

4-مصرف روزانه 30 گرم فیبر

5-دوری از مصرف غذاهای سرخ کرده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا