ورزشی

نهمین ورزش محبوب در دنیا

راگبی – 410 میلیون دنبال کننده

نهمین ورزش محبوب با حدود 390-410 میلیون طرفدار (عمدتاً ایالات متحده).

فوتبال آمریکایی (معروف به فوتبال در ایالات متحده و گریدیرون در برخی کشورها) ورزشی است که توسط دو تیم یازده بازیکن در زمینی مستطیلی به طول ۱۲۰ یارد و عرض ۵۳.۳ یارد با تیرک‌های دروازه در هر انتها انجام می‌شود.

این حمله تلاش می‌کند تا یک توپ بیضی شکل (فوتبال) را با دویدن با آن یا پاس دادن آن به پایین زمین پیش ببرد. آنها باید حداقل ده یارد آن را در چهار داون پیش ببرند تا یک مجموعه جدید از چهار داون دریافت کنند و به درایو ادامه دهند. در غیر این صورت، توپ را به تیم حریف می سپارند.

پایگاه جهانی هواداران و مخاطبان: به عنوان ورزشی که بیشتر در ایالات متحده انجام می شود، پایگاه هواداران فوتبال آمریکایی در ایالات متحده متمرکز شده است. در ایالات متحده بسیار محبوب است.

بینندگان در تلویزیون: فوتبال آمریکایی یکی از پربیننده ترین ورزش ها در ایالات متحده است. در جاهای دیگر از سطح خوبی از بیننده برخوردار نیست.

معاملات حقوق تلویزیون: NFL، لیگ ملی فوتبال در ایالات متحده محبوب ترین لیگ ورزشی در جهان است. حقوق تلویزیون NFL به میلیاردها دلار در سال فروخته می شود.

محبوبیت در اینترنت: NFL در اینترنت در ایالات متحده بسیار محبوب است. گوگل سطح بسیار بالایی از جستجوهای مربوط به فوتبال آمریکایی را در ایالات متحده ثبت کرده است. در جاهای دیگر، محبوبیت این ورزش ناچیز است.

حضور در رسانه های اجتماعی: این ورزش به لطف پایگاه هوادارانش در ایالات متحده از حضور چشمگیر در رسانه های اجتماعی برخوردار است. تیم ها و ورزشکاران فوتبال آمریکایی اغلب در میان ترندهای برتر در رسانه های اجتماعی هستند.

تعداد لیگ های حرفه ای در جهان: فوتبال آمریکایی در اکثر کشورها لیگ های حرفه ای ندارد. تنها لیگ مشهور این ورزش در ایالات متحده است. به NFL معروف است.

میانگین حقوق ورزشکاران در لیگ های برتر: حرفه ای ها در بزرگترین لیگ بازی، یعنی NFL، از حقوق متوسط ​​1.9 میلیون دلار برخوردار هستند. این در مقایسه با سایر ورزش ها بسیار چشمگیر است.

معاملات حامی مالی: تیم‌های NFL و حرفه‌ای‌های فوتبال آمریکایی می‌توانند قراردادهای حمایت مالی بسیار زیبایی از برندهای بزرگ در ایالات متحده به دست آورند. اعداد اغلب به ده ها میلیون دلار می رسد.

تعداد کشورهایی که ورزش در آنها محبوب است: این یکی از حوزه‌هایی است که فوتبال آمریکایی در آن خوب عمل نمی‌کند. اگرچه این ورزش محبوب ترین ورزش در ایالات متحده است، اما در سایر کشورهای جهان از محبوبیت ناچیزی برخوردار است.

بزرگترین مسابقه: بزرگترین رویداد فوتبال آمریکایی، سوپربول است. این بازی قهرمانی لیگ ملی فوتبال است که سالانه بین قهرمانان کنفرانس‌های ملی و فوتبال آمریکا برگزار می‌شود. این پربیننده ترین رویداد ورزشی در ایالات متحده است.

ارتباط در طول سال: این ورزش تقریباً در طول سال در ایالات متحده مرتبط است. ارتباط آن در طول فصل NFL به اوج خود می رسد.

برابری جنسیتی: فوتبال آمریکایی یکی از مردانه ترین ورزش های موجود است.

دسترسی به عموم مردم: این ورزش از دسترسی بسیار خوبی به عموم مردم در ایالات متحده برخوردار است. در جاهای دیگر، از آنجایی که این ورزش چندان محبوب نیست، برای عموم مردم قابل دسترسی نیست.

تعداد بازیکنان آماتور در جهان: فوتبال آمریکایی تعداد زیادی بازیکن آماتور در ایالات متحده دارد.

برجستگی این ورزش در سرفصل‌های ورزشی در رسانه‌های چاپی و الکترونیکی: فوتبال آمریکایی تقریباً در طول سال در سرفصل‌های ورزشی چاپی و همچنین رسانه‌های الکترونیکی در ایالات متحده برجسته است. این ورزش محبوب ترین ورزش در کشور است و در بولتن های ورزشی نیز منعکس شده است. در کشورهای دیگر، این ورزش به ندرت به خبر می رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا