سلامتی

چگونه برای همیشه اندام متناسب داشته باشیم

4 نکته برای ادامه حرکت در زمانی که زندگی مانع می شود

آیا می توانید زمانی که انگیزه شما از دست می رود، آب و هوا بدتر می شود یا برنامه شما طاقت فرسا می شود، به ورزش ادامه دهید؟ کارشناسان و خوانندگان گاردین بهترین توصیه های خود را ارائه می دهند. بهترین موسسه زبان در تهران

وقتی صحبت از ورزش می شود، به این فکر می کنیم که چگونه به تناسب اندام برسیم. اما اغلب، شروع مشکل نیست. فالکو اسنیهوتا، استاد پزشکی رفتاری و روانشناسی سلامت در دانشگاه نیوکاسل می گوید: «مشکل بزرگ حفظ آن است. دستورالعمل های رسمی بریتانیا می گوید که بزرگسالان باید هر هفته ورزش های قدرتی و همچنین 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید انجام دهند. طبق بررسی سلامت انگلستان در سال 2016، 34 درصد از مردان و 42 درصد از زنان به اهداف ورزش هوازی نمی‌رسند و حتی بیشتر – به ترتیب 69 و 77 درصد – فعالیت‌های تقویتی کافی انجام نمی‌دهند. گزارشی از سازمان جهانی بهداشت در هفته گذشته نشان داد که مردم بریتانیا از کم‌تحرک‌ترین افراد در جهان هستند، به طوری که 32 درصد از مردان و 40 درصد از زنان گزارش کرده‌اند که فعالیت ندارند. در همین حال، چاقی به بیماری های مزمن درازمدت ذکر شده در تجزیه و تحلیل Public Health انگلستان اضافه می کند که نشان می دهد زنان در بریتانیا زودتر از اکثر کشورهای اتحادیه اروپا می میرند. زبان انگلیسی

همه ما می دانیم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم، اما وقتی انگیزه مان از بین می رود، آب و هوا بدتر می شود یا زندگی مانع می شود، چگونه به حرکت ادامه دهیم؟ این 4 توصیه کارشناسان و خوانندگان گاردین را امتحان کنید تا ادامه دهید.

1. به این فکر کنید که چرا، فقط ورزش نکنید

میشل سگار، مدیر مرکز تحقیقات و سیاستگذاری ورزش، سلامت و فعالیت دانشگاه میشیگان می گوید: دلایل ما برای شروع ورزش برای ادامه دادن آن ضروری است. اغلب «جامعه ورزش و تناسب اندام را با گره زدن به انگیزه های کوتاه مدت، احساس گناه و شرم ترویج می کند». او می‌گوید شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد جوان‌تر اگر دلایلشان مبتنی بر ظاهر باشد، بیشتر به باشگاه می‌روند، اما از اوایل ۲۰ سالگی ما گذشته است که انگیزه زیادی ایجاد نمی‌کند. همچنین اهداف مبهم یا آینده کمکی نمی کند (“من می خواهم تناسب اندام داشته باشم، می خواهم وزن کم کنم”). سگار، نویسنده کتاب بدون عرق: چگونه علم ساده انگیزه می تواند یک عمر تناسب اندام برای شما به ارمغان بیاورد، می گوید اگر روی احساسات مثبت فوری مانند کاهش استرس، افزایش انرژی و دوست یابی تمرکز کنیم، موفق تر خواهیم بود. او می‌گوید: «تنها راهی که می‌خواهیم زمان را برای ورزش در اولویت قرار دهیم این است که این ورزش نوعی فواید واقعاً قانع‌کننده و ارزشمند برای زندگی روزمره ما داشته باشد».

2. آهسته شروع کنید

مت رابرتز، مربی شخصی، می‌گوید که خطر رویکرد معمولی سال نو برای تناسب اندام این است که مردم «پرش می‌کنند و همه کارها را انجام می‌دهند – رژیم غذایی خود را تغییر دهند، شروع به ورزش کنند، الکل و سیگار نکشند – و در عرض چند هفته انگیزه خود را از دست می‌دهند. یا خیلی خسته شدم اگر در فرم نبوده اید، زمان می برد.” او گرایش به سمت تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT) را دوست دارد و توصیه می‌کند که افراد برخی از آنها را انجام دهند، «اما انجام این کار هر روز برای اکثر افراد بسیار شدید خواهد بود». این کار را یک بار (یا حداکثر دو بار) در هفته، همراه با دویدن آهسته، شنا و پیاده روی سریع – به علاوه دو یا سه روز استراحت، حداقل برای ماه اول، انجام دهید. “این به کسی فرصت می دهد تا در کنار تمرینات با شدت بالا، جلسات ریکاوری داشته باشد.

3. لازم نیست آن را دوست داشته باشید

سگار، که توصیه می‌کند در مورد انواع فعالیت‌ها فکر کنید – اسکیت روی غلتک – می‌گوید، این که سعی نکنید خودتان را مجبور به انجام کارهایی نکنید که فعالانه دوست ندارید، مفید است؟ دوچرخه سواری؟ – از بچگی دوست داشتی اما احساس نکنید که واقعا باید از ورزش لذت ببرید. بسیاری از افرادی که به ورزش پایبند هستند، می گویند: “وقتی آن را انجام می دهم احساس بهتری دارم.” لذتی که با تسلط بر یک ورزش حاصل می شود.

اسنیهوتا، که همچنین مدیر واحد تحقیقات سیاست انستیتو ملی تحقیقات سلامت در علوم رفتاری است، می‌گوید: «برای بسیاری از مردم، انتخاب‌های واضح لزوماً آن‌هایی نیستند که از آن‌ها لذت می‌برند، بنابراین آنها باید به بیرون از آنها نگاه کنند. ممکن است ورزش‌های مختلف یا چیزهای ساده‌ای مانند اشتراک‌گذاری فعالیت‌ها با افراد دیگر باشد.»

4. با خود مهربان باشید

انگیزه فردی – یا فقدان آن – تنها بخشی از تصویر بزرگتر است. اسنیهوتا می‌گوید پول، خواسته‌های والدین یا حتی محل زندگی‌تان همگی می‌توانند موانعی باشند. خستگی، افسردگی، استرس کاری یا اعضای بیمار خانواده همگی می توانند بر فعالیت بدنی تأثیر بگذارند. او خاطرنشان می کند: “اگر حمایت زیادی در اطراف شما وجود داشته باشد، حفظ فعالیت بدنی برای شما آسان تر خواهد بود.” «اگر در بخش‌های خاصی از کشور زندگی می‌کنید، ممکن است در انجام فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز راحت‌تر از مناطق دیگر باشید. نتیجه گیری اینکه افرادی که فعالیت بدنی کافی ندارند فقط فاقد انگیزه هستند مشکل ساز است.

سگار واقع بین بودن را پیشنهاد می کند. از ایده آل رفتن به باشگاه ورزشی پنج روز در هفته صرف نظر کنید. هنگام شروع کار، در مورد نیازهای مربوط به کار و خانواده واقعاً تحلیلی باشید، زیرا اگر اهداف خیلی بزرگ را برای خود تعیین کنید، شکست خواهید خورد و احساس شکست خواهید کرد. در پایان یک هفته، من همیشه از مشتریانم می‌خواهم که در مورد اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مؤثر نیست، فکر کنند. شاید پیاده‌روی در ناهار کارساز باشد، اما بعد از کار انرژی لازم برای انجام آن را نداشتید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا