ورزشی

10 ورزش محبوب در اروپا

تا آنجا که ورزش، هیچ قاره دیگری بیش از اروپا در طول سال ها از آنها اختراع نکرده است. بنابراین، بدون تأخیر بیشتر، بیایید اکنون وارد فهرست ده نفر از محبوب‌ترین ورزش‌های اروپا شویم که طرفداران و بازیکنان از آن‌ها سیر نمی‌شوند.

1.فوتبال

فوتبال نه تنها در اروپا بلکه تقریباً در کل جهان محبوب ترین ورزش است. هر کشور اروپایی بازی زیبایی را انجام می‌دهد، و اگرچه آلمان، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بزرگ‌ترین کشورهای فوتبالی هم به‌عنوان ملت‌ها و هم در سطح باشگاهی هستند، اما هر کشور فوتبالی در اروپا باشگاه‌ها و هواداران خاص خود را دارد تا آنها را تشویق کنند.

2.تنیس

تنیس تحت سلطه بازیکنان اروپایی بود و هنوز هم هست، اگرچه تمام دنیا آن را بازی می کنند. استرالیا و ایالات متحده تنها دو کشور دیگری هستند که تا به حال به بازیکنانی افتخار می کنند که به تالار مشاهیر راه یافته اند، در حالی که تقریباً همه اروپایی هستند. راجر فدرر (سوئیس)، نواک جوکوویچ (موناکو)، جان مک‌انرو (آلمان غربی) و رافائل نادال (اسپانیا) از اسطوره‌های این بازی قابل ذکر هستند.

3.راگبی

راگبی به طور شگفت انگیزی یک ورزش بین المللی است که به همان اندازه که فوتبال آمریکایی در ایالات متحده است منحصر به اروپا نیست. اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، و مطمئناً شباهت هایی وجود دارد، این دو بازی متفاوت با قوانین متفاوت هستند. راگبی توسط اکثر کشورهای اروپایی بازی و تماشا می شود، اما تا کنون، تنها کشور اروپایی که تاکنون جام جهانی را برده است، انگلیس است، زمانی که در سال 2003 موفق شد تیم ملی راگبی استرالیا را در فینال شکست دهد.

4.مسابقات فرمول 1

فرمول 1 یک ورزش موتوری بر خلاف سایرین، و بزرگترین سبک مسابقه در گذشته و حال، تحت سلطه رانندگان اروپایی است. به هر حال، خود این اسطوره، با نام مستعار مایکل شوماخر، آلمانی است و تنها فردی که از نظر موفقیت به آن نزدیک شده، لوئیس همیلتون انگلیسی است. با این حال، خوان مانوئل فانجیو از آرژانتین و آیرتون سنا از برزیل نیز در نوع خود اسطوره هستند، که در واقع آمریکای جنوبی را به بهترین مکان برای یافتن رانندگان کلاس جهانی F1 تبدیل می کند.

5.مشت زنی

در حال حاضر، ممکن است کسی استدلال کند که بوکس در ایالات متحده محبوب تر از اروپا است، و ممکن است در واقع حق با آنها باشد. با این حال، از نظر محبوبیت، بوکس پربیننده ترین ورزش رزمی تمام دوران در سراسر جهان است. در طول دهه‌ها جنگنده‌های آمریکایی از بالاترین کلاس در دسته سنگین وزن مانند تایسون، جو لوئیس و علی وجود داشته‌اند که می‌توان به تعدادی از آنها اشاره کرد که محبوبیت آن در ایالات متحده کاملاً شایسته است.

با این حال، اسکاتلندی‌ها، ایرلندی‌ها و انگلیسی‌ها زمانی خود میراث طولانی از اسطوره‌های بوکس داشتند که مبارزانی مانند جیمی وایلد، جیمی مک‌لارنین و بنی لینچ برجسته‌ترین آنها بودند. اگرچه فهرست کنونی بوکسورهای قهرمان جهان شناخته شده از اروپا در مقایسه با رقابت های بین المللی آنها چندان چشمگیر نیست، بوکس همچنان یکی از پربیننده ترین ورزش ها در اروپا است.

6.کریکت

آیا انگلیسی ها به همان اندازه که عاشق فوتبال هستند، کریکت را دوست دارند؟ حتی نزدیک نیست! با وجود آن، کریکت همچنان ورزش ملی انگلیس است و تعداد کمی از کشورهای اروپایی نیز در چند وقت اخیر به طور جدی تری به دومین ورزش پربیننده جهان پرداخته اند. از آلمان و فرانسه گرفته تا اسکاتلند و هلند، کریکت در اروپا نیز در حال رشد است.

7.MMA

تا آنجا که به ورزش های رزمی مربوط می شود، UFC حتی از نظر محبوبیت بوکس در قاره اروپا در طول رویدادهای مهم پیشی می گیرد، علیرغم ورود نسبتاً اخیر، و این به دلیل دو عامل است. اول از همه، این واقعیت که طرفداران ورزش اکنون می توانند ورزش های زنده را از طریق اینترنت فقط با حداقل 5 یورو در ماه تماشا کنند، به افزایش محبوبیت ورزش به طور کلی و نه فقط UFC کمک کرده است.

ثانیاً، برخلاف آنچه در مورد بوکس است، نام‌هایی مانند فدور ولادیمیرویچ، خابیب، کانر مک گرگور، فیلیپوویچ، باس روتن و بسیاری از افراد دیگر همگی نام‌های معروف هشت ضلعی هستند – و همگی اروپایی هستند. مبارزان آمریکایی به طور کلی در MMA کاملاً مسلط هستند، اما ایرلند، روسیه و اوکراین امروز اروپایی ها را در بازی نگه می دارند.

8.دوچرخه سواري

با کنار گذاشتن جنجال‌های پیرامون لنس آرمسترانگ، او تنها دوچرخه‌سوار مشهور در حلقه اروپا نبود و نیست. اگرچه بخش بزرگی از جهان ممکن است از نام هایی مانند تادج پوگاکار، آدام یتس و پاسکال آکرمن غافل باشند، اما آنها برخی از برجسته ترین نام ها در دنیای دوچرخه سواری رقابتی امروزی هستند. دوچرخه سواری به ویژه در فرانسه، ایتالیا، آلمان، انگلیس، اسپانیا و هلند بسیار زیاد است.

9.گلف

گلف از نظر دسترسی محدود است و به دلیل طراحی خود بازی، تا آینده قابل پیش‌بینی به همین شکل باقی خواهد ماند. با این وجود، کشورهای توسعه‌یافته اروپا که گلف بازی می‌کنند، تمایل زیادی به آن دارند. این یک بار دیگر ورزشی تحت سلطه بازیکنان آمریکایی است، اما بینندگان اروپایی تور PGA امسال زمانی که تایرل هاتون در شرف برنده شدن در تور بود، بسیار بالا رفت.

10.هندبال

فوتبال یک مدعی واقعی و عملی در آلمان، دانمارک، سوئد و به ویژه نروژ به نام هندبال دارد! تعداد زیادی از کشورهای خارج از قاره واقعاً شرکت نمی کنند، اما در اروپا بسیار بزرگ است زیرا هندبال توسط اکثر کشورهای اروپایی (به جز بریتانیا) بازی می شود.

اروپا مثل همیشه به تولید ورزشکاران بزرگ ادامه خواهد داد و امیدواریم به زودی چند بوکسور برجسته سنگین وزن اروپایی را دوباره در رینگ ببینیم. در این میان، گلف در کنار MMA و البته فوتبال بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا