سلامتی

مزایای کدو تنبل برای بدن

با کدو تنبل کنسرو شده، می توانید در تمام طول سال از طعم های پاییزی لذت ببرید. کنسرو کدو تنبل اضافه کردن کدو تنبل بخار پز شده را به اسموتی ها، هوموس، بلغور جو دوسر و سس پاستا آسان می کند. فقط مطمئن شوید که به جای پای کدو تنبل، که با شکر همراه است، کدو تنبل ساده کنسرو شده بگیرید.

مهم نیست که چگونه ترجیح می دهید کدو تنبل خود را بخورید، در اینجا هفت دلیل وجود دارد که می خواهید از امروز شروع کنید.

1. کدو تنبل منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی تقویت کننده سیستم ایمنی است

کدو تبنل با مواد مغذی که دارد از سیستم ایمنی بدن شما در برابر تهدیدها و ویروس ها محافطت می کند. مخصوصا در فصول که سرماخوردگی بیشتر می شود.

طبق گفته کلینیک کلیولند، کدو تنبل منبع غنی از مواد مغذی تقویت‌کننده سیستم ایمنی مانند آهن و ویتامین‌های A، C و E است. ویتامین C موجود در 1 فنجان کدو تنبل ساده کنسرو شده 10.3 میلی‌گرم است که آن را منبع خوبی بر اساس USDA می‌کند. .

طبق تحقیقات منتشر شده در سپتامبر 2019 در Molecules، همچنین به افزایش جذب آهن کمک می کند. طبق مروری که در نوامبر 2019 در Frontiers in Molecular Biosciences منتشر شد، سلول‌های ایمنی مختلف می‌توانند از آهن برای عملکردهای مختلف استفاده کنند، بنابراین مصرف کدو تنبل غنی از آهن از راه‌های مختلف به ایمنی بدن کمک می‌کند.

2. همچنین به لطف بتاکاروتن، کدو تنبل می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

مانند بیمار شدن، تجربه التهاب بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. این پاسخ بدن به عوامل یا صدمات متخلف است. به گفته کلینیک کلیولند، التهاب حاد معمولاً کوتاه مدت است، مانند زمانی که به طور تصادفی انگشت خود را بریدید، و معمولاً طی چند روز از بین می رود. اما التهاب مزمن چیزی نیست که نادیده گرفته شود.

همانطور که در تحقیقات منتشر شده در دسامبر 2019 در Nature Medicine گزارش شده است، التهاب مزمن می تواند منجر به بیماری های مرتبط با ناتوانی و مرگ و میر، مانند دیابت، بیماری قلبی، سرطان، بیماری کلیوی و اختلالات خودایمنی شود. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، محققان هنوز در حال مطالعه روش هایی هستند که غذا می تواند بر سطوح التهاب در بدن تأثیر بگذارد، اما یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی ممکن است کمک کند.

بر اساس بررسی منتشر شده در ژوئن 2022 در گیاهان، مردم بسیاری از کشورها از کدو تنبل به دلیل خواص ضد التهابی آن استفاده می کنند. بتاکاروتن غنی موجود در کدو تنبل ممکن است تا حدی عامل این مشکل باشد. طبق تحقیقات منتشر شده در مارس 2018 در In Vivo، بتاکاروتن فعالیت ضد التهابی قوی نشان می دهد – به طوری که محققان دریافتند بتاکاروتن نسبت به لیکوپن، کاروتنوئید دیگر، فعالیت های قوی تری دارد.

3. مواد مغذی موجود در کدو تنبل ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

بر اساس CDC، بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و چاقی می‌توانند شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند، اما انتخاب‌های سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن نیز ممکن است. افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی مانند کدو تنبل ممکن است به سلامت قلب کمک کند. کدو تنبل منبع غنی از مواد مغذی برای سلامت قلب مانند فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است.

انجمن قلب آمریکا علاوه بر مصرف کالری مناسب، ورزش منظم و زندگی بدون تنباکو، خوردن انواع میوه ها و سبزیجات و کاهش سدیم اضافی را برای سلامت قلب توصیه می کند.

پتاسیم یک بازیگر کلیدی در پردازش سدیم است، بنابراین خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم مانند کدو تنبل می تواند به کنترل سطح سدیم شما کمک کند. بر اساس مروری که در آگوست 2019 در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، ثابت شده است که فیبر رژیمی به طور مداوم خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد و سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود می بخشد. به گفته کلینیک کلیولند، کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان است که با دفع آسیب رادیکال های آزاد، از بیماری جلوگیری می کند.

4. کدو تنبل ممکن است از سلامت چشم و پوست حمایت کند

انجمن بینایی آمریکا توصیه می کند برای سلامت چشم خود کدو تنبل بخورید. سلامتی بینایی و پوست ما با افزایش سن تغییر کرده و رو به زوال می رود. بنابراین باید با خوردن مواد مغذی و مفید سلامتی چشم و پوست خود را افزایش دهید.

به طور خاص، روی، فیبر، لوتئین، زآگزانتین و ویتامین های A، C و E موجود در کدو تنبل ممکن است برای چشم مفید باشد.

ولپ می‌گوید: «کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین به کاهش خطر دژنراسیون ماکولای وابسته به سن کمک می‌کنند. این، همراه با توانایی بالقوه آنها برای کمک به کاهش آب مروارید، در تحقیقات منتشر شده در فوریه 2022 در Nutrients ذکر شده است.

هم ویتامین ها و هم کاروتنوئیدها به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند که ممکن است نقشی نیز داشته باشند. ولی با اشاره به اینکه این فرآیند می‌تواند بر ظاهر پوست تأثیر بگذارد، توضیح می‌دهد: «آنها به مبارزه با آسیب سلولی که مسئول پیری سلول‌ها است، کمک می‌کنند. او می افزاید: «ویتامین های C و E می توانند از فرآیندهایی که باعث تسریع پیری پوست می شوند، جلوگیری کنند.

برای درمان پوست چرب می توانید با مخلوط کردن کدو حلوایی و سرکه سیب یک ماسک صورت بسازید و روی صورت خود قرار دهیدو بعد از 30 دقیقه ابتدا با آب ولرم وبعد از آن با آب سرد بشوید و از آبرسان استفاده کنید.

برای درمان پوست خشک، یک قاشق پوره کدو حلوایی و یک چهارم قاشق از خامه،عسل و شیر را باهم مخلوط کرده و به مدت 12 دقیقه بر روی پوست صورت خود به غیر از نواحی دور چشم قرار دهید این ماسک باعث درخشندگی و رطوبت پوست شما می شود.

کدو حلوایی به خاطر ویتامین سی، آنتی اکسیدن و بتاکارتن که دارد باعث جوان سازی پوست و محافظت از آن در برابر اشعه مضر uv می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا