متفرقه

نکاتی برای مهندسان نرم افزار

1. از اسکرام استفاده کنید

اسکرام یک چارچوب توسعه چابک است که بر استفاده حداکثری از پروژه های کدنویسی پیچیده تمرکز دارد. این به طور گسترده در صنعت IT استفاده می شود و به جای داشتن یک نقطه عطف و طولانی، بر اساس دوی سرعت و برنامه ریزی مداوم است.

با اسکرام، هر 2 تا 4 هفته یک تیم به یک تیم اختصاص داده می شود. برای اطمینان از اینکه کار به درستی پیش می رود، جلسات روزانه توسط اسکرام مسترها در ابتدای روز برگزار می شود. با اولویت نوآوری، اسکرام مسیر خوبی برای بهبود بهره وری است. اگر رهبر تیم هستید، ممکن است بخواهید اسکرام را در پروژه های خود پیاده سازی کنید.

رهبر تیم نیستی؟ آن را به اطلاع رهبر تیم برسانید و آن را اجرا کنید!

2. به طور مداوم کد را بازسازی کنید و مستندات کد را بنویسید

ممکن است بازآفرینی کد را به عنوان یک کار سازنده نبینید. از این گذشته، هیچ ویژگی یا عملکرد جدیدی به پروژه اضافه نمی کند. اما این یک طرز فکر اشتباه است. کد Refactoring به شما کمک می کند تا به راحتی روش ها را بخوانید. همچنین کد را قابل نگهداری می کند.

Refactoring کد می تواند در وقت همه افراد، از جمله مهندس حفظ کد، صرفه جویی کند. اسناد کد همچنین می تواند به شما در بهبود بهره وری کلی پروژه کمک کند. این یک مزیت بلندمدت است و همیشه باید سعی کنید آن را انجام دهید.

3. روی پروژه های دیگر کار کنید و مهارت های جدید بیاموزید

کار بر روی پروژه های جدید می تواند راهی عالی برای شاداب نگه داشتن ذهن شما باشد. اغلب اوقات، مهندسان کدنویسی در یک پروژه گیر می کنند و این روال به راحتی می تواند خسته کننده شود.

پروژه های سرگرمی می توانند بیشتر بر روی ایده های شما منعکس شوند و به شما کمک کنند تا به عنوان یک کدنویس رشد کنید. ناگفته نماند، پروژه های جانبی می توانند به شما در یادگیری مهارت های جدید در طول مسیر کمک کنند، که به نوبه خود به شما کمک می کند بهره وری خود را در پروژه های آینده افزایش دهید.

4. کتاب بخوانید

“اینترنت همه چیز دارد و من به کتاب نیازی ندارم.” آیا این با شما همخوانی دارد؟ اگر چنین است، اکنون زمان مناسبی است که دیدگاه خود را تغییر دهید. بله، اینترنت می تواند به عنوان منبع خوبی برای تلاش های کدنویسی شما عمل کند. اما تصویر کامل را نشان نمی دهد.

از سوی دیگر، کتاب ها دیدگاه منحصر به فردی در مدیریت پروژه ها یا درک زبان برنامه نویسی یا فناوری ارائه می دهند. آنها عموماً توسط مهندسان باسابقه ای نوشته شده اند که به این صنعت خدمت کرده اند و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و نکاتی را در مورد چگونگی اجتناب از دام ها ارائه می دهند.

ساختار رویکرد همچنین به شما کمک می کند تا اطلاعات را به روشی معنادارتر هضم کنید. در پایان، با تبدیل شدن به یک کدنویس بهتر و سازنده تر، سود خواهید برد.

5. پیش از موعد بهینه سازی نکنید

بهینه سازی زودرس یک مسئله جدی در میان جامعه برنامه نویسی است. برای پروژه های بلادرنگ، بهینه سازی ضروری است. پروژه‌های دیگر مانند بازی‌ها نیز برای تجربه کاربری بهتر، صدور گواهینامه برای انتشار و غیره نیاز به بهینه‌سازی تا حدی دارند.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید بهینه سازی بازی خود را در حالت نیمه کاره شروع کنید. این ایده خوبی است که پس از اجرای بخش خوبی از عملکرد، بهینه سازی را انجام دهید. دیر شروع کردن به شما کمک می کند تا از کارهای غیرضروری اجتناب کنید و شما را بهره ور نگه دارید.

6. خواب مناسب داشته باشید

ساعات کار کمتر می تواند به شما کمک کند تا کارایی خود را حفظ کنید. در این بین، شما همچنین باید خواب مناسبی داشته باشید. بدون خواب مناسب، به راحتی می توانید بهره وری خود را تا حد زیادی مختل کنید. ناگفته نماند که خواب نامناسب نیز می تواند سلامت و توانایی های شناختی شما را مختل کند.

7. پروژه های خود را جریان دهید تا منظم و متعهد بمانید

پخش آنلاین پروژه های شما می تواند انگیزه خوبی برای شما باشد. یکی از مشکلات عمده ای که مهندسان برنامه نویسی دارند، منظم نبودن جلسات کدنویسی یا اسپرینت خود است. بی نظمی ها زمانی اتفاق می افتد که کار خود را پخش نکنید.

منظم و متعهد ماندن می تواند به شما در بهبود بهره وری کمک کند. به عنوان مثال، می توانید جریان پروژه خود را به پلتفرم های خاصی مانند Livecoding پخش کنید تا مخاطب مناسبی پیدا کنید.

نتیجه

اگر مهندس کدنویسی هستید، از قبل اهمیت بهره وری را می دانید. افزایش بهره‌وری با گذشت زمان به دست می‌آید، بنابراین در ابتدا سعی نکنید بیش از حد فشار بیاورید. با برنامه ریزی و اجرای صحیح، به مرور زمان پیشرفت خود را خواهید دید. داشتن یک تیم خوب همچنین به شما کمک می کند تا کارآمد بمانید. از این گذشته، پروژه های کدنویسی عمدتاً مبتنی بر تیم هستند و نیاز به همکاری در همه سطوح دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا