متفرقه

7 نکته مهم برای توسعه دهندگان نرم افزار جدید

زندگی می تواند برای توسعه دهندگان نرم افزار جدید چالش برانگیز باشد. علیرغم این واقعیت که شما ممکن است مهارت های فنی عالی داشته باشید، واقعیت این است که شما برای مشاغل با توسعه دهندگانی رقابت خواهید کرد که تجربه بسیار بیشتری از شما دارند.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار موفق شوید، باید فعال باشید، از انجمن آنلاین با تجربه Themaddev.com مشاوره بگیرید و هر کاری که می‌توانید برای بهبود خود انجام دهید. برای این منظور، در اینجا چند نکته وجود دارد که شما را در مسیر درست قرار می دهد:

به یک توسعه دهنده T شکل تبدیل شوید

توسعه دهنده T شکل کسی است که دارای یک حوزه تخصصی عمیق و خاص است، اما در عین حال دانش گسترده ای از سایر زمینه های تخصصی دارد. امروزه شرکت‌های بیشتری از توسعه‌دهندگان T شکل حمایت می‌کنند، زیرا آن‌ها به خوبی گرد هستند، می‌توانند در حوزه‌های خارج از تخصص خود وارد شوند و به آنها کمک کنند، و هنگام کار در یک تیم، توسعه‌دهندگان دیگر را بهتر درک کنند.

تبدیل شدن به یک توسعه دهنده T شکل زمان می برد، اما اولین قدم این است که مایل باشید چیزهایی را شروع کنید که خارج از حوزه تخصصی شما هستند.

کد تمیز و قابل استفاده مجدد بنویسید

به نوشتن کدی عادت کنید که ساده و خواندنی باشد. بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار جدید تمایل دارند خط به خط کد را در تابعی بنویسند که با گذشت زمان بزرگتر می شود. در پایان این امر خواندن آن را دشوار می کند، استفاده مجدد را سخت می کند و آزمایش را سردرد می کند.

در حالت ایده‌آل، شما باید از همان ابتدا بر کیفیت بیش از سرعت و کمیت تمرکز کنید. مطمئن شوید که بهترین شیوه های توسعه نرم افزار و کدنویسی مختلف را دنبال کنید تا کد خود را ساده کنید و خواندن آن را تا حد امکان آسان کنید.

یاد بگیرید که درک گسترده ای از پروژه ها ایجاد کنید

به جای تمرکز بر بخش خود از یک پروژه، همیشه باید تلاش کنید تا درک وسیع تری به دست آورید. برای هر پروژه باید با درک اهداف، اهداف و تاثیر آن شروع کنید.

اگر بتوانید به تصویر بزرگ نگاه کنید و بفهمید که چگونه قطعات با هم هماهنگ می شوند، توسعه دهنده بسیار بهتری خواهید بود. این به شما امکان می دهد درک درستی از جایی که کد شما در آن قرار می گیرد، نقشی که ایفا می کند و سهم آن در پروژه به طور کلی ایجاد کنید.

همیشه کد تست واحد

هر توسعه دهنده ای باید واحد کد خود را آزمایش کند. با تست واحد در حین نوشتن کد خود، می توانید باگ ها را در مراحل اولیه شناسایی و رفع کنید. هر چه زودتر باگ‌ها شناسایی و رفع شوند، آسان‌تر خواهد بود و در دراز مدت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

با عادت کردن به آزمایش واحد کد خود، همچنین شروع به درک اهمیت نوشتن کدی خواهید کرد که در وهله اول قابل آزمایش است. این به شما کمک می کند تا یکی از بهترین شیوه های کلیدی برای توسعه نرم افزار را بپذیرید.

ارتباطات خود را بهبود بخشید

یکی از مهارت هایی که اغلب دست کم گرفته می شود و همه توسعه دهندگان به آن نیاز دارند، ارتباط خوب است. به زبان ساده، شما باید بتوانید ایده ها و افکار خود را به دیگران منتقل کنید و بتوانید آنچه را که دیگران می خواهند به شما منتقل کنند گوش دهید و درک کنید.

لازم به ذکر است که به عنوان یک توسعه دهنده ممکن است لازم باشد نه تنها با توسعه دهندگان دیگر، بلکه با غیر توسعه دهندگان نیز ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل اگر بتوانید موضوعات فنی را برای مخاطبان غیر فنی توضیح دهید کمک می کند.

زمانی که به آن نیاز دارید کمک بگیرید

به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار مهم است که پایدار باشید. اما پشتکار غیرضروری چیز خوبی نیست – و شما باید در مواقعی که به کمک نیاز دارید آماده باشید تا اینکه اجازه دهید آن بر بهره وری شما تأثیر بگذارد.

اگر به مشکلی برخوردید که برایتان دشوار است – به دنبال کمک باشید. برخی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید، جستجو در Google، ارسال پست در Stack Overflow یا درخواست از توسعه‌دهندگان دیگری است که می‌شناسید.

به یادگیری چیزهای جدید ادامه دهید

هرگز این اشتباه را نکنید که فکر کنید چیزی برای یادگیری ندارید. توسعه نرم افزار مدرن یک فرآیند یادگیری مداوم است و همیشه راه هایی وجود خواهد داشت که بتوانید تخصص خود را تعمیق یا گسترش دهید.

توسعه دهندگان نرم افزار خوب نه تنها برای یادگیری چیزهای جدید باز هستند، بلکه فعالانه به دنبال چیزهای جدید برای یادگیری هستند. دانستن چگونگی به دست آوردن مهارت های جدید و آموزش موضوعات جدید بسیار ارزشمند است و به رشد شما کمک می کند.

در این مرحله شما باید ایده بسیار خوبی از آنچه باید انجام دهید تا یک توسعه دهنده نرم افزار موفق شوید داشته باشید. اگر آنها را دنبال کنید، چشم‌انداز جذاب‌تری خواهید داشت و احتمال بیشتری برای استخدام در یک شرکت توسعه نرم‌افزار خواهید داشت. علاوه بر این، تخصص خود را بهبود می بخشید و به عنوان یک توسعه دهنده رشد خواهید کرد.

مهمتر از همه، شما باید بتوانید پشتکار داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است احساس ناامیدی یا ناامیدی کنید، اما باید راه‌هایی برای جمع کردن خود بیابید، روی مشکلات موجود تمرکز کنید و در حین یافتن راه‌حل، هم حواس‌پرتی‌ها و هم احساسات منفی را نادیده بگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا