سفر و گردشگری

نکات برای خرید بلیط هواپیما

آیا این پروازهای ارزان واقعا ارزان هستند؟

قیمت بلیط هواپیما مبلغ زیادی نیست و به دو بخش اصلی تقسیم می شود: هزینه بلیط و هزینه های اضافی مانند رزرو و چمدان.

به بیان ساده، بلیط هواپیما اغلب بزرگ ترین بخش قیمت بلیط هواپیما شما نیست. هزینه ها و مالیات هایی که شرکت های هواپیمایی باید اضافه کنند می تواند بالاتر باشد. گاهی اوقات خیلی بالاتر است. دفعه بعد که می خواهید با آن بلیت ۱۰۰ دلاری در سراسر قاره پرواز کنید، دست نگه دارید و هزینه ها را بررسی کنید. من در بسیاری از موارد از این طریق ناامید شده ام. در بسیاری از موارد از این راه ناامید شده است. آن شام در اسپانیا با این حال عالی به نظر می رسید.

اگر پرواز بیزینس کلاس داشته باشید با توجه به ایر لاینی که از آن بلیط تهیه کرده اید برای صندلی، کیف ها، وعده های غذایی و سایر خدمات هزینه ی اضافی دریافت می کنند. البته باید توجه داشته باشید که هرچه ایرلاین شما معروف تر و بهتر باشد هزینه ی اضافی کمتری از شما دریافت می کند.

هنگام خرید بلیط دقت کنید که نه تنها قیمت ها بلکه شرایط را نیز با هم مقایسه کنید. بلیط ارزان تر اغلب می تواند به معنای هزینه های اضافی برای انتخاب صندلی، چمدان یا تنقلات و همچنین لغو یا تغییر تاریخ پرواز باشد.

توجه داشته باشید که شرایط لغو و تغییر از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت است و معمولا مشمول هزینه می شود. به طور کلی، هرچه بلیط ارزان تر باشد، شرایط سخت تر است. در مورد ارزان ترین بلیط، اغلب امکان استرداد یا تغییر تاریخ پرواز وجود ندارد.

همانطور که در بالا اشاره کردم، آژانس های مسافرتی به صورت خودکار هزینه خدمات خود را به قیمت بلیط اضافه می کنند. چیز زیادی در این مورد نمی توانید بگویید، شما از خدمات آن ها استفاده کرده اید. آن ها در کسب وکار به عنوان یک لطف به مسافران نیستند. اما از قبل بپرسید که آن ها چقدر هزینه می کنند تا شما را در زمانی که برای برگشت دیر شده است، نجات دهند.

چگونه بهترین خرید و فروش بلیط هواپیما را داشته باشیم؟

من به این نکته اشاره کرده ام که شما نباید خیلی زود یا خیلی دیر بلیط هواپیما خود را بخرید. خوب است که یک واسطه شاد پیدا کنید. من به قانون دو و نیم ماهه برای پروازهای طولانی مدت و یک و نیم ماهه برای پروازهای اروپایی یا منطقه ای پایبند هستم.

تنها استثنا این است که برای تعطیلات یا رویدادهای محبوب سفر می کنید. من درباره سال نوی چینی در هنگ کنگ یا Semana Santa در اسپانیا صحبت می کنم. اگر می توانید حدس بزنید که همه و عمویشان می خواهند همزمان در یک مکان باشند، بلیط های خود را زودتر خریداری کنید. و این فقط تعطیلات نیست که در قیمت بلیط تفاوت ایجاد می کند. به طور کلی، هر چه یک پرواز احتمالاً محبوب‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است. به عنوان مثال، پروازهای خارج از منزل در یک عصر جمعه و بازگشت در یک بعد از ظهر یکشنبه به مقصد مطلوب آخر هفته؟ شما آن را حدس زدید – گران است.

آیا می توانید در عوض سه شنبه سفر کنید و پنجشنبه برگردید؟ این ارزان‌تر خواهد بود، اما بدیهی است که چندان عالی نیست، مگر اینکه به عنوان بخشی از یک سفر طولانی‌تر سفر کنید، روزهای تعطیل نامحدود داشته باشید، یا در غیر این صورت برایتان مهم نباشد چه روزی است (با سلام به خوانندگان بازنشسته من!).

افرادی که بچه دارند گاهی اوقات پروازهای شبانه را ترجیح می دهند به این امید که اگر فرزندانشان به خواب رفتند، شغل کمتری برای آنها وجود داشته باشد. کلمه کلیدی “اگر”.

افرادی که بچه ندارند می‌دانند که در پروازهای قرمز چشم خود از گوش‌گیر استفاده کنند، در صورتی که پروازشان شامل بچه‌های مذکور باشد. با این حال، من فقط با یک کودک روبرو شده ام که در طول صدها پروازم غوغا به پا کرده است، و حتی یک پرواز طولانی هم نبود.

اگر یک شبه سفر می کنید، بهترین کاری که می توانید برای خود انجام دهید این است که پرواز تجاری داشته باشید. این تنها راهی است که می توانید کمی بخوابید، یعنی تازه و آماده به مقصد خواهید رسید.

تقریباً همه موتورهای جستجوی پرواز، چه وب سایت هواپیمایی یا یک وب سایت آژانس، به شما این امکان را می دهند که نه تنها تاریخ سفر مورد نظر خود را انتخاب کنید، بلکه چند روز قبل و بعد از آن را نیز انتخاب کنید. به این ترتیب شما نیازی به انجام پنج جستجوی جداگانه ندارید. تمام ترکیب‌های مرتبط نزدیک‌ترین تاریخ‌ها از قبل در نتایج جستجوی شما وجود دارد.

هنگامی که پروازی را پیدا کردید که فکر می‌کنید یک معامله عالی است، می‌توانید فوراً آن را بخرید یا رزرو کنید. خیلی بعید است که یک روز پس از رزرو، قیمت شگفت‌انگیزتری پیدا کنید، بنابراین در جستجوی پرواز برای پنج ساعت دیگر تلاش نکنید تا معامله‌ای را که قبلاً تصمیم گرفته‌اید، شکست دهید.

و هر کاری که انجام می دهید، پس از خرید بلیط خود، بیشتر جستجو نکنید. اگر واقعاً چیز بهتری پیدا کنید، بی جهت از تصمیم خود ناامید خواهید شد.

چک لیست پرواز – قبل از اینکه با عجله به فرودگاه بروید

با بررسی لیست بسته بندی خود مطمئن شوید که به خوبی آماده شده اید. علاوه بر لباس شنا و عینک آفتابی شما، باید شامل تمام اسناد سفر، اپلیکیشن ها، وسایل الکترونیکی و جوراب شما باشد. همیشه جوراب ببندید اما با جدیت تمام، اگر پاسپورت، تلفن و کارت اعتباری خود را دارید، آماده حرکت هستید. هر چیز دیگری را می توان در مقصد خریداری کرد.

بدانید که در صورت ورود آنلاین می توانید از خطوط ورود به فرودگاه صرف نظر کنید. به احتمال زیاد همچنان برای تحویل چمدان یا ارائه مدرکی دال بر ویزا و مدارک کووید به باجه ورود خواهید رفت، اما در صف طولانی افرادی قرار نخواهید داشت که به صورت آنلاین چک‌این نکرده‌اند.

به طور کلی، اگر با یک خط هوایی معمولی از اتحادیه اروپا پرواز می کنید، 1.5 ساعت قبل در فرودگاه باشید. اگر پرواز کم هزینه ای دارید، به خودتان لطف کنید و زودتر برسید، سازمان گاهی اوقات بد می کند و ممکن است خطوطی وجود داشته باشد که خطوط بیشتری به دنبال آنها باشد. در ایالات متحده و آمریکای جنوبی، حداقل 2.5 ساعت قبل در فرودگاه برسید.

همچنین به زمان استراحت توجه کنید. هر چیزی بیش از 3 ساعت دردسر بزرگی خواهد بود. هر چیزی کمتر از 1.5 ساعت می تواند شما را مجبور کند که به امید برقراری آخرین تماس، به سرعت در ترمینال بگردید. هنگامی که بلیط خود را از طریق خطوط هوایی خریداری می کنید، توقف ها محاسبه می شود تا زمان کافی برای انجام پرواز اتصال خود داشته باشید.

اگر از پرواز های جداگانه استفاده می کنید باید حدس بزنید که در توقف بین دو مسیر چقدر زمان برای رسیدن به پرواز بعدی دارید. همچنین اگر یکی از پرواز های شما تأخیر داشته باشد ممکن است پرواز های بعدی خود را از دست بدهید و دیر به مقصد برسید مگر اینکه تما بلیط های خود را از یک ایرلاین خریده باشید در این صورت اگر پرواز شما با تأخیر مواجه شد برای پرواز بعدی باید بلیط جدید بخرید.

در پرواز خود، اطلاعات هتل، از جمله آدرس، و یک خودکار را در دست داشته باشید. بسیاری از مقاصد از شما می خواهند که فرم فرود را پر کنید که در آن چه کسی هستید و در کجا اقامت دارید (اگر به بیش از یک مکان می روید، کافی است اولین هتلی را که در آن اقامت دارید وارد کنید). همچنین ممکن است سوالاتی در مورد سلامتی شما و دلایل سفر وجود داشته باشد.

نکات زیر را رعایت کنید

منعطف باشید. امکان دارد پرواز شما به تأخیر بیفتد یا مشکلی پیش بیاید همیشه برای همه چیز آماده باشید.

هنگام عبور از گیت جواهرات یا وسیله ی فلزی نداشته باشید.

بیش از 100 میلی لیتر مایع نمی توانید در کابین همراه خود داشته باشید پس لوازم آرایش خود را بررسی کنید تا دچار مشکل نشوید

دقیقا روی صندلی که برای شماست بنشنید.

دارو ها ی خود را حتما همراه خودتان داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا