سلامتی

8 عادت سالم برای بهبود زندگی

چیزی که برای متحول کردن زندگی خود نیاز دارید، سبک زندگی سالم تر است. چیزی که انرژی طبیعی و اشتیاق به زندگی را به شما باز می گرداند. با یادگیری بهترین عادات سالم و پیروی از نکات این مقاله، می‌توانید به این حالت بهینه بازگردید. PDW آزمایش خون نشانه چیست؟

.1 مصرف گوشت خود را کاهش دهید

آیا در مورد دوشنبه های بدون گوشت شنیده اید؟ این دقیقاً همانطور که به نظر می رسد، هر دوشنبه گوشتی مصرف نمی شود. اگر گوشت خوار هستید، دوشنبه های بدون گوشت راهی عالی برای کاهش فوری مصرف گوشت است. و همچنین شما را با طعم های خوشمزه موجود در وعده های غذایی گیاهی و وگان آشنا می کند.

2. نوشابه را با آب عوض کنید

نوشابه‌های گازدار معمولاً مملو از قند (یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی)، رنگ‌آمیز و سایر مواد مزاحم هستند! آنها ممکن است طعم خوبی داشته باشند، اما احساس بدی در شما ایجاد می کنند. در عوض، نوشابه ها را کنار بگذارید و به نوشیدن آب معدنی یا آب تصفیه شده شیر بروید. بدن شما از شما تشکر خواهد کرد. بیماری شب کوری را معرفی کرده اند.

3. یک بطری آب قابل استفاده مجدد بخرید و روی میز خود نگه دارید

تمام روز به دفتر می آمدم و چای یا قهوه می خوردم. هیچ وقت به آب خوردن فکر نکردم. سپس متوجه شدم که برخی افراد بطری های بزرگ و قابل استفاده مجدد را با خود آورده اند که در طول روز کاری از آنها جرعه جرعه می نوشند. من تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و از اینکه نوشیدن بیش از 500 میلی لیتر آب در روز چقدر آسان است شگفت زده شدم. و بهترین چیز؟ متوجه شدم که هیدراته‌تر، متمرکزتر و به طور کلی سالم‌تر هستم. خودتان آن را امتحان کنید، و مطمئن هستم که شما نیز مانند من، هرگز بدون بطری آب سر کار نخواهید آمد.

4. افزایش وزن خود را متوقف کنید

این با نظرات قبلی من در مورد کالری مرتبط است (به شماره 6 مراجعه کنید). برخی از افراد – شاید از جمله خودتان – روی وزن خود متمرکز هستند. هر روز صبح و هر شب خود را وزن می کنند. اگر وزن کم کنند، دچار وجد هستند. اما اگر وزن اضافه کنند، می توانند به سرعت در افسردگی فرو روند.

حالا، لطفاً من را اشتباه نگیرید، مطمئناً باید به دنبال داشتن وزن سالم باشید. با این حال، این یک نتیجه طبیعی از تغذیه سالم و ورزش منظم خواهد بود.

5. ورزش لذت بخشی را انتخاب کنید

ممکن است ورزش را به تعویق بیندازید زیرا دوست ندارید به باشگاه بروید یا در هوای سرد بدوید. در عوض، چرا تمرینات سرگرم کننده مانند رقص، یوگا یا یک ورزش تیمی را انتخاب نکنید؟ وقتی ورزش سرگرم کننده است، انگیزه بیشتری برای انجام منظم آن خواهید داشت.

6. از ورزش بیش از حد خودداری کنید

افرادی که بیش از حد ورزش می کنند، زودتر از آنچه باید پیر می شوند.[2] بیشتر چیزها در زندگی به تعادل می رسند و ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ورزش بیش از حد برای ماه‌ها و سال‌ها انرژی حیاتی بدن شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود شما تخلیه شده و احساس عدم هماهنگی کنید.

7. 30 دقیقه زودتر از حد معمول به رختخواب بروید

در عصر امروزی نتفلیکس و یوتیوب، بسیار آسان است که خود را در حال تماشای یک ویدیو دیگر بیابید. قبل از اینترنت، احتمالاً دو یا سه ساعت زودتر از زمان فعلی به رختخواب می‌رفتید. پیشنهاد من؟ شما یک زنگ هشدار برای بیدار شدن شما در صبح دارید. چگونه در مورد تنظیم زنگ هشدار به شما اطلاع می دهد که زمان خاموش کردن تلویزیون و خوابیدن خود را به رختخواب می رساند.

خواب یک ترمیم کننده قوی است – بنابراین کاری کنید که مقدار کافی از آن را دریافت کنید.

8. هر از چند گاهی استفاده از فناوری را کنار بگذارید

فناوری چیز بزرگی است. این به من امکان می دهد این کلمات را تایپ کنم – و شما آنها را بخوانید. اما بیایید صادق باشیم، معتاد شدن به تلویزیون، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند بسیار آسان است. اکثر مردم در بیشتر ساعات صبح، بعدازظهر، عصر و بعد از آن به یکی از این دستگاه ها خیره شده اند. این دنیایی بدون توقف از ایمیل ها، پیامک ها، فیدهای خبری، به روز رسانی رسانه های اجتماعی و غیره است.

توصیه من؟ مطمئن شوید که از این چرخه حواس پرتی با استراحت منظم از دستگاه های خود خارج شده اید. به عنوان مثال، چرا وقتی با دوستان و خانواده خود غذا می خورید، همه دستگاه های خود را خاموش نکنید. به جای جذب شدن توسط مطالب آنلاین، مکالمه را کانون توجه خود قرار دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا