متفرقه

معرفی 10 فعالیت ساده برای بهبود زندگی

هیچ کس در جهان برای فکر کردن به خودسازی وقت خیلی زیادی ندارد، پس بیایید فقط با 10 دقیقه این کار را شروع کنیم. ما فهرستی از فعالیت ‌هایی معرفی کردیم که می‌ توانند کمک کنند تنها در نیم ساعت (یا کمتر) در هر هفته یک فرد بهتر شوید. آموزش آشپزی

1. یکسری کارهای سازنده کوچک انجام دهید.

من از شما دعوت می کنم که 30 دقیقه وقت بگذارید و تمام کارهای کوچکی را که می خواستید انجام دهید انجام دهید، اما به یکباره به تعویق بیندازید. اول، این امر از انجام چندوظیفه‌ای بعداً در زمانی که ایمیل‌ها به سرعت وارد می‌شوند، در حالی که تلاش می‌کنید کارتان را انجام دهید، جلوگیری می‌کند. دوم، شما را مجبور می‌کند با چیزهایی که شما را عصبانی می‌کنند مقابله کنید – کارهایی که پس از انجام آن‌ها، زندگی شما را بسیار آسان‌تر می‌کند.

2. خودتان را بشناسید.

چه راهی بهتر از این که همه چیز را در مورد نقاط قوت و ضعف خود بیاموزید و در بهترین حالت خود قرار بگیرید، برای بهبود زندگی خود؟ برای شروع، در اینجا 14 تست شخصیت رایگان وجود دارد که می توانید در نیم ساعت آینده انجام دهید. جدیدترین راه های درمان استرس

3. خودتان را درمان کنید.

چه مدت از زمانی که خود را با یک ماساژ آرامش بخش یا یک مانیکور پذیرفته اید، می گذرد؟ خوب، شاید این هفته شما باشد که آن را انجام دهید. آیا بازی ای وجود داشت که بخواهید آن را دانلود و بازی کنید؟ یا یک مکان جدید و باحال برای ناهار که می خواستید امتحان کنید؟ تو لیاقتش را داری، پس برو آن را بگیر.

4. اهداف خود را بازبینی کنید.

احتمالاً تصمیماتی برای سال نو گرفته اید یا اهداف ماهانه برای خود تعیین کرده اید (چه روی کاغذ و چه در پشت ذهن). آیا هیچ کدام از آنها را دنبال کرده اید؟ آیا مواردی وجود دارند که بتوانید از شر آنها خلاص شوید یا آنها را تغییر دهید؟ آیا در دستیابی به همه آنها احساس اطمینان می کنید؟ کمی زمان بگذارید تا به طور مثبت در مورد اینکه چقدر پیشرفت کرده اید فکر کنید و به جایی که می خواهید باشید فکر کنید – و شاید مراحلی را که برای رسیدن به آن باید بردارید یادداشت کنید.

5. یک فایل بازخورد را شروع کنید (یا به یکی بازگردید).

همه دوره هایی دارند که احساس دلسردی می کنند. برای این لحظات، می توانید یک فایل بازخورد ایجاد کنید. به عقب برگردید و از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، یادداشت کنید، یا بازخورد مثبتی که دریافت کرده‌اید را یادداشت کنید – چه در مورد کارتان، یک سرگرمی یا هر چیز دیگری. همه را در یک مکان قرار دهید و به مرور زمان به آن اضافه کنید. سپس، هر زمان که نسبت به خود احساس ناراحتی کردید، می توانید به همه چیزهای بزرگی که مردم در مورد شما گفته اند بازگردید و نقاط قوت خود را به خود یادآوری کنید. همچنین ممکن است زمانی که زمان آماده شدن برای بررسی، نوشتن نامه پوششی یا انجام کار دیگری است که شامل صحبت کردن با خودتان است، به بازخورد کاری خود بازگردید.

6. به دستاوردهای خود توجه کنید

وقت گذاشتن برای تفکر در مورد کارهایی که هر هفته به خوبی انجام داده‌اید، می‌تواند به شما کمک کند تا روی چیزهای مثبت تمرکز کنید. و مانند فایل بازخورد، بازگشت هفته به هفته به دستاوردهای گذشته خود می تواند اعتماد به نفس را تقویت کند – و به شما کمک می کند وقتی زمان لاف زدن در مورد خود فرا می رسد. ما حتی یک کاربرگ مفید برای کمک به شما در ردیابی دستاوردهای خود در طول زمان ایجاد کرده ایم.

7. با یک دوست قدیمی یا همکار جدید ارتباط برقرار کنید.

اگر مدتی است که کسی را که مرتب با او چت می‌کردید دیده یا با او صحبت کرده‌اید، تماس بگیرید و به او بگویید که به او فکر می‌کنید. شاید حتی آن را به روش قدیمی امتحان کنید – ارسال نامه فیزیکی! نامه حلزونی می تواند روز هر کسی را بسازد. (آیا وقتی پاکت نامه ای را پیدا می کنید که خطاب به شما است و یک صورت حساب یا نامه ناخواسته نیست، بهترین کار نیست؟)

یا اگر فرصتی برای ملاقات با یک همکار در بخش دیگر یا یک همکار جدید که به تازگی به آن عضو شده است، نداشته اید، یک ناهار یا قهوه ترتیب دهید. شما یک دوست کاری خواهید داشت و حتی بهتر، شبکه خود را ایجاد خواهید کرد.

8. کمد خود را تمیز کنید.

منظور من از “کمد” میز، دفتر، اتاق خواب یا حتی کابینت آشپزخانه شما نیز هست. طبق برخی مطالعات، تمیز کردن استرس را کاهش می دهد و در واقع نوعی مراقبه ذهنی است. حتی می توانید سعی کنید زندگی کاری خود را به سبک ماری کوندو ” مرتب کنید” تا به ایجاد شادی بیشتر کمک کنید.

9. برخی از فعالیت های بدون صفحه نمایش را انجام دهید.

اینکه بگوییم ما بخش زیادی از زندگی خود را با خیره شدن به صفحه نمایش می گذرانیم، دقیقاً راهگشا نیست. اما وقت گذاشتن برای شرکت عمدی در فعالیت‌هایی که روی رایانه، تلویزیون، تلفن یا دستگاه‌های دیگر انجام نمی‌شوند، می‌تواند به چشم‌ها، خواب و بهزیستی ذهنی ما کمک کند. سعی کنید سرگرمی هایی مانند خواندن (کتاب یا مجلات با صفحات واقعی کاغذ)، نقاشی، قلاب بافی کردن، یا نواختن یک ساز را برای استراحت به خود اختصاص دهید.

10. بیرون بروید.

توجه کنید که چگونه نگفتم «به باشگاه بروید» یا «برو برای دویدن». زیرا، بله، ورزش عالی است. اما برای اکثر مردم، از جمله خود من، گفتن آن بسیار ساده تر از انجام دادن است.

بنابراین من یک گزینه دیگر برای شما دارم – برو بیرون. قدم بزنید، در پارک بنشینید و مطالعه کنید یا به دوچرخه سواری آرام بروید. تنها بودن در فضای باز از بسیاری جهات برای شما خوب است. این کار خلاقیت را بهبود می بخشد، به ما کمک می کند که سن بهتری داشته باشیم، ما را شادتر می کند، و در واقع ممکن است باعث شود که شما بخواهید بیشتر ورزش کنید (علم می گوید!).

آیا از قبل احساس بهتری ندارید؟ این فعالیت‌های ساده را امتحان کنید و ببینید آیا می‌توانید شروع به ایجاد چند عادت جدید کنید یا خیر – در نهایت مزایایی بسیار فراتر از ۳۰ دقیقه در هفته که صرف آن‌ها می‌کنید، خواهید دید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا