متفرقه

چگونه یک مقاله بنویسیم

انشا در دبیرستان، دبیرستان و دانشگاه رایج است. حتی ممکن است نیاز به نوشتن مقاله در دنیای تجارت داشته باشید (اگرچه معمولاً در آن مرحله گزارش نامیده می شوند). مقاله به عنوان یک نوشته کوتاه تعریف می شود که اطلاعات و همچنین نظر نویسنده را بیان می کند. یاد بگیرید چگونه با استفاده از 8 مرحله ساده یک مقاله بنویسید.بهترین جراح زیبایی سینه تهران

8 مرحله برای نوشتن یک مقاله

برای برخی، نوشتن یک مقاله به سادگی نشستن پشت کامپیوتر و شروع به تایپ کردن است. اما برنامه ریزی بسیار بیشتری برای نوشتن یک مقاله با موفقیت انجام می شود. اگر قبلاً هرگز مقاله ای ننوشته اید، با نوشتن مشکل دارید و می خواهید مهارت های خود را بهبود ببخشید، یا وظیفه نوشتن سریع مقاله را دارید، ایده خوبی است که تعدادی از مراحل مهم را در فرآیند مقاله نویسی دنبال کنید.غذا برای گروه خونی O

به عنوان مثال، برای نوشتن یک مقاله، به طور کلی باید:

تصمیم بگیرید که چه نوع مقاله بنویسید

موضوع خود را طوفان فکری کنید

در مورد موضوع تحقیق کنید

سبک نوشتاری را انتخاب کنید

پایان نامه را توسعه دهید

خلاصه مقاله خود را بیان کنید

انشا خود را بنویس

نوشته خود را برای بررسی املا و دستور زبان ویرایش کنید

در حالی که این مراحل برای نوشتن یک مقاله ساده به نظر می رسد، اگر آنها را دنبال کنید می توانید مقالات موفق، واضح و منسجم تری بنویسید.

1. نوع مقاله را انتخاب کنید

اولین قدم برای نوشتن یک مقاله این است که تعریف کنید چه نوع مقاله ای را می نویسید. چهار دسته اصلی وجود دارد که مقالات را می توان در آنها دسته بندی کرد:

مقاله روایی – داستانی را بگویید یا اطلاعاتی را در مورد موضوع خود به شیوه ای مستقیم و منظم مانند داستان به اشتراک بگذارید.

مقاله متقاعد کننده – خواننده را در مورد برخی از دیدگاه ها متقاعد کنید.

مقاله تشریحی – نحوه اجرای یک فرآیند معین را برای خواننده توضیح دهید. به عنوان مثال، می توانید یک مقاله توضیحی با دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه تهیه ساندویچ کره بادام زمینی بنویسید.

انشا توصیفی – بر جزئیات آنچه در حال وقوع است تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید یک مقاله توصیفی در مورد سفر خود به پارک بنویسید، جزئیات زیادی در مورد آنچه تجربه کرده اید ارائه می دهید: احساس چمن زیر پای شما، شکل نیمکت های پارک و هر چیز دیگری که خواننده به آن نیاز دارد. تا احساس کند او آنجاست

دانستن اینکه چه نوع مقاله ای را می خواهید بنویسید می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد موضوع و ساختار مقاله خود به بهترین شکل ممکن کمک کند. در اینجا چند نوع دیگر از مقاله آورده شده است:

مقاله استدلالی – در مورد یک موضوع بحث برانگیز موضع بگیرید و شواهدی را به نفع موضع خود ارائه دهید. اگر به شما یک مقاله استدلالی اختصاص داده شده است، این 10 موضوع برتر مقاله استدلالی را بررسی کنید.

مقاله مقایسه و تقابل – تشابهات و تفاوت‌های بین دو موضوعی را که معمولاً زیر یک چتر قرار دارند، شناسایی کنید.

مقاله راه حل مشکل – یک مشکل را توصیف کنید، خواننده را متقاعد کنید که به مشکل اهمیت دهد، راه حلی پیشنهاد کنید و برای رفع مخالفت ها آماده باشید.

مقاله آموزنده – به خواننده در مورد یک موضوع خاص با حقایق آموزش دهید.

2. موضوع خود را طوفان فکری کنید

شما نمی توانید یک مقاله بنویسید مگر اینکه ایده ای در مورد آنچه باید بنویسید. طوفان فکری فرآیندی است که در آن به موضوع مقاله می پردازید. در این مرحله باید به سادگی بنشینید و به ایده ها فکر کنید.

هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید زیرا همیشه می توانید بعداً آن موضوعات را محدود کنید.

از خوشه بندی یا نقشه ذهنی برای طوفان فکری و ارائه یک ایده مقاله استفاده کنید. این شامل نوشتن موضوع یا ایده شما در مرکز مقاله و ایجاد حباب ها (ابرها یا خوشه ها) از ایده های مرتبط در اطراف آن است.

طوفان فکری می تواند راهی عالی برای توسعه عمیق تر موضوع و تشخیص ارتباط بین جنبه های مختلف موضوع شما باشد.

هنگامی که فهرستی از موضوعات ممکن را تهیه کردید، وقت آن است که بهترین مورد را انتخاب کنید که به سؤال مطرح شده برای مقاله شما پاسخ دهد. شما می خواهید موضوعی را انتخاب کنید که نه خیلی وسیع و نه خیلی محدود باشد.

اگر به شما تکلیفی داده شود که یک مقاله یک صفحه ای بنویسید، نوشتن در مورد «تاریخ ایالات متحده» بسیار زیاد است، زیرا می تواند حجم کامل کتاب را پر کند. در عوض، می‌توانید درباره یک رویداد خاص در تاریخ ایالات متحده بنویسید: شاید امضای اعلامیه استقلال یا زمانی که کلمب قاره آمریکا را کشف کرد.

بهترین ایده موضوع را از میان لیست خود انتخاب کنید و شروع به پیشبرد نوشتن مقاله خود کنید. اما، قبل از حرکت به جلو، به این موضوعات توجه کنید تا از آن اجتناب کنید.

3. در مورد موضوع تحقیق کنید

هنگامی که طوفان فکری خود را انجام دادید و موضوع خود را انتخاب کردید، ممکن است برای نوشتن یک مقاله خوب نیاز به تحقیق داشته باشید. برای اطلاعات در مورد موضوع خود به کتابخانه بروید یا به صورت آنلاین جستجو کنید. با افرادی که ممکن است در این موضوع متخصص باشند مصاحبه کنید.

تحقیق خود را سازماندهی کنید تا مراجعه به آن برای شما آسان باشد. این همچنین باعث می شود که هنگام نوشتن مقاله نهایی خود به منابع خود استناد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا