متفرقه

کارهای خلاقانه برای انجام دادن وقتی بی حوصله اید

در این روزگار، هیچ دلیلی برای بی حوصلگی وجود ندارد. شما می توانید در اوقات فراغت خود کارهای بسیار خوبی برای بهبود دانش، ثروت، خلاقیت، تناسب اندام یا حتی کمک به اطرافیان خود انجام دهید.

1. به کتاب های صوتی گوش دهید

کتاب‌های صوتی به معنای واقعی کلمه زندگی من را تغییر داده‌اند و لحظات فعالیت روزمره را به فرصت‌هایی برای شنیدن داستان، جذب دانش یا یادگیری یک مهارت جدید تبدیل کرده‌اند. کتاب های صوتی رفت و آمد پر زحمت یا کارهای خانه را به یک ماجراجویی حماسی تبدیل می کنند. مزایای کتاب های صوتی غیرقابل انکار است.

در واقع، نظرسنجی منحصربه‌فرد ما از صدها کاربر کتاب‌های صوتی نشان می‌دهد که چگونه از کتاب‌های صوتی برای بهبود روال کار، زندگی و حتی خواب خود استفاده می‌کنند.

من در طی نه سال گذشته به بیش از 250 کتاب صوتی گوش داده‌ام و شخصاً همه خدمات کتاب صوتی را در این بررسی آزمایش کرده، استفاده کرده‌ام و اشتراک داشته‌ام. جدول مقایسه خدمات کتاب صوتی کنار هم را مشاهده کنید.

2. یک زبان خارجی یاد بگیرید

صحبت کردن به یک زبان خارجی یک مهارت شغلی مهم در دنیای به هم پیوسته امروزی است. با این حال میلیون ها نفر تنها به یک زبان صحبت می کنند. شما می توانید با یادگیری یک زبان خارجی به خود امتیاز بدهید و بینش جدیدی نسبت به بازارها و رقبا به دست آورید.

یادگیری یک زبان خارجی می تواند ذهن شما را تیز کند، حافظه شما را بهبود بخشد، توانایی شما در انجام چند کار را افزایش دهد و قدرت مغز شما را تقویت کند. صحبت کردن به یک زبان خارجی می تواند دایره لغات شما را بهبود بخشد، تصمیم گیری شما را افزایش دهد و عملکرد تحصیلی شما را بهبود بخشد.

فراتر از مزیت های ذهنی، یادگیری یک زبان خارجی می تواند شناخت عمیق تری از سایر کشورها و اقتصاد و فرهنگ آنها بدهد. برای مثال، درک ماندارین می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید که مردم چین چگونه فکر می کنند.

اکنون زمان بسیار خوبی برای یادگیری یک زبان خارجی است زیرا ده ها ابزار آنلاین زبان دوم را آموزش می دهند. اکنون می توانید با استفاده از این ابزارهای آنلاین زبان های خارجی را در خانه مطالعه کنید.

مطالعه یک زبان خارجی یک چالش جالب و هیجان انگیز است که می تواند شما را در بازار کار مطلوب تر کند. چرا زمان استراحت خود را در خانه صرف یادگیری زبانی که همیشه دوست داشتید بدانید، نکنید.

3. یک کتاب را در 15 دقیقه بخوانید

اکنون، اگر می‌خواهید یادگیری خود را با هزینه‌های اضافی افزایش دهید، می‌توانید برای سرویسی به نام Blinkist ثبت نام کنید. من یک عضویت سالانه در Blinkist دارم زیرا به من امکان می دهد کل کتاب را در قالب خلاصه در 15 دقیقه بخوانم یا گوش دهم. نه تنها این، بلکه دسترسی نامحدودی به بیش از 3000 کتاب خلاصه شده نیز دارید.

خدمات خلاصه‌نویسی کتاب فقط با کتاب‌های غیرداستانی مانند خودسازی، زندگی‌نامه یا مفاهیم به خوبی کار می‌کنند. یک داستان هیجان‌انگیز تخیلی را نمی‌توان خلاصه کرد، زیرا کل موضوع داستان است، نه ایده.

Blinkist را به صورت رایگان امتحان کنید و هر روز یک کتاب Blinkist رایگان به شما تحویل داده می شود.

اگر در این زمینه ها تجربه ندارید، خواندن یا گوش دادن به کتاب یا گذراندن دوره هایی در موضوعاتی مانند حسابداری، بازاریابی، حسابداری، مالیات و مدیریت را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، به عنوان یک فرد انفرادی، باید حسابدار، حسابدار، بازاریاب، فرد فناوری اطلاعات (IT)، بخش منابع انسانی، آژانس تبلیغاتی و احتمالاً کارشناس مالیاتی خود باشید.

هر چه کارهای بیشتری بتوانید خودتان انجام دهید، به عنوان یک فرد انفرادی می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. هر دلاری که به یک متخصص خارجی پرداخت می کنید، دلاری است که از جیب شما بیرون می آید. هنگامی که هر مهارت یا تخصص مورد نیاز خود را شناسایی کردید، می توانید شروع به یادگیری آنها کنید.

4. برای الهام گرفتن به پادکست گوش دهید

هنوز هم من را شگفت زده می کند که چگونه بسیاری از مردم به پادکست گوش نمی دهند. پادکست ها توسط اپل با انتشار پخش کننده های موسیقی اولیه آی پاد اختراع و محبوب شدند. از آن زمان به بعد به یک صنعت تبدیل شده است و ناشران بزرگ و سرگرم کننده ها پادکست های خود را دارند.

یک پادکست اساساً مانند گوش دادن به یک پخش رادیویی، بدون نیاز به موسیقی است. من هر روز هنگام باغبانی یا بهبود خانه به پادکست گوش می دهم.

می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن پادکست یا تلفن اندرویدی، در آیفون اپل خود به پادکست گوش دهید. من برنامه جمهوری پادکست را توصیه می کنم.

من مشترک پادکست‌های مختلفی هستم که موضوعاتی مانند علم، فناوری، کمدی، ورزش‌هایی مانند فوتبال و گلف و حتی روزنامه‌نگاری را از گاردین و اکونومیست پوشش می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا