ورزشی

شما کی هستید و نظرتان در مورد برد و باخت در ورزش چیست؟

داشتن شخصیت معین روشی که یک فرد معمولاً فکر می کند، احساس می کند و رفتار روزمره دارد. ویژگی ها می تواند به شما کمک کند تا به یک ورزشکار نخبه تبدیل شوید. بخشی از شخصیت شما از بدو تولد وجود دارد و تحت تأثیر ژن های شما قرار دارد. با این حال، برخی از شخصیت های شما با بزرگ شدن به دلیل والدین و تجربیاتی که دارید، رشد می کند. دانشمندان نشان داده اند که ورزشکاران فوق نخبه (کسانی که مدال های زیادی در المپیک به دست می آورند) دارای شخصیت های متفاوتی نسبت به ورزشکارانی هستند که فقط چند مدال کسب می کنند یا اصلاً مدالی کسب نمی کنند . بهترین ورزشکاران اغلب بسیار سازماندهی شده، خوش بین هستند و نسبت به آینده امیدوار و امیدوار هستند. آنها همچنین واقعاً سخت کار می کنند تا همه چیز را درست کنند. شاید مهمتر از همه، ورزشکاران فوق نخبه واقعاً می خواهند برنده شوند، اما همچنین می خواهند عملکرد خوبی داشته باشند. آن‌ها می‌دانند که باید روی توسعه مهارت‌ها و توانایی‌های خود کار کنند، نه فقط برای بهتر بودن از دیگران.

طرز فکر شما در مورد برد و باخت بخش مهمی از تجربه ورزشی شما است و ممکن است بر اینکه یک ورزشکار نخبه شوید تأثیر بگذارد. بیشتر ورزشکاران فقط برنده نمی شوند و موفقیت های زیادی کسب می کنند. در واقع، این بسیار غیر معمول است! اکثر ورزشکاران نخبه مسیری پر از دست انداز را برای رسیدن به قله تجربه می کنند و اغلب در این مسیر شکست می خورند، شکست می خورند و احساس ناامیدی می کنند. ورزشکاران ممکن است در خارج از ورزش نیز چیزهای سختی را تجربه کنند. به‌طور شگفت‌انگیزی، برخی از بهترین ورزشکاران تمام دوران در دوران رشد، چالش‌های واقعاً بزرگی را تجربه کرده‌اند. این دست اندازها و چالش ها می تواند ورزشکاران را سخت تر کند و بر شخصیت آنها تأثیر بگذارد! در علم، ما به آن “جاده سنگی” می گوییم . حتی مایکل جردن هم از تیم بسکتبال دبیرستانش رد شد! تصور کنید که او به همین دلیل بازی را متوقف کرده بود! این برآمدگی ها به قدری مهم هستند که گاهی اوقات مربیان ممکن است سعی کنند برخی از آنها را در تمرین قرار دهند . یک مثال ممکن است از شما بخواهد در یک گروه سنی بالاتر بازی کنید، که ممکن است برای شما سخت تر باشد. وقتی این ضربه ها را تجربه می کنید – در زندگی واقعی یا در عمل – حمایتی که از طرف خانواده و مربیان خود دریافت می کنید واقعاً مهم خواهد بود.

هیچ کس به تنهایی آن را نمی سازد!

حتی ماهرترین و با استعدادترین ورزشکاران جوان نیز نمی توانند به تنهایی موفق شوند. کمک خانواده به ویژه والدین و سرپرستان بسیار مهم است . والدین / سرپرستان اغلب به عنوان یک سرویس تاکسی عمل می کنند و شما را به تمرینات و مسابقات می برند. به عنوان سرآشپز، آشپزی سالم و مغذی حاوی مقدار زیادی از مواد مورد نیاز برای زندگی و رشد است. خوراکی ها؛ به عنوان بانک، پرداخت برای تجهیزات و مربیگری؛ و به عنوان تشویق کننده شماره یک شما، چیزهای مثبت زیادی می گوید و از شما حمایت می کند، چه عملکرد خوب یا بد داشته باشید. اگر روزهای سختی را سپری می‌کنید یا به یکی از آن دست اندازها برخورد می‌کنید، حمایت والدین/سرپرست‌ها بسیار مهم است – ممکن است آسیب ببینید، یادگیری یک مهارت جدید برایتان سخت باشد یا آن‌طور که می‌خواهید بازی نکنید. بسیاری از ورزشکاران پس از کسب مدال طلا یا شکستن رکوردهای جهانی از والدین خود تشکر می کنند زیرا می دانند که بدون آنها نمی توانستند این کار را انجام دهند.

سایر افراد خانواده شما نیز ممکن است بر شانس شما برای رسیدن به اوج تأثیر بگذارند. اگر در نزدیکی سایر اعضای خانواده مانند پدربزرگ و مادربزرگ، خاله، عمو، یا خواهر و برادر بزرگتر، برادر یا خواهر زندگی می کنید، این می تواند مفید باشد زیرا آنها می توانند در برخی از وظایفی که والدین سرپرستان معمولا باید انجام دهند کمک کنند. این بدان معناست که والدین کمتر دچار استرس می شوند و می توانند بهترین حمایت را برای شما فراهم کنند. داشتن خواهر و برادر بزرگتر به ویژه برای افزایش شانس تبدیل شدن به یک ورزشکار نخبه مفید است . ورزشکاران جوان‌تر اغلب خواهر و برادر بزرگ‌تر خود را تماشا می‌کنند و می‌خواهند بیشتر ورزش کنند و سخت‌تر کار کنند، زیرا خواهر و برادرشان این کار را انجام می‌دهند. گاهی اوقات داشتن خواهر یا برادری که همان ورزش را انجام می دهد می تواند یک شریک تمرینی آماده و همچنین یک رقیب را فراهم کند. وقتی خواهر و برادر رقابتی هستند، می تواند به ورزشکاران جوان کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. به ونوس و سرنا ویلیامز فکر کنیدآنها در کودکی همیشه با هم تمرین می کردند و سپس در صحنه جهانی به رقیبانی تبدیل شدند. سرنا جوانتر از زهره است اما معمولاً او را شکست می دهد احتمالاً به دلایل بالا!

نتیجه

حتی اگر بسیار ماهر باشید، در مکان مناسب به دنیا آمده باشید و حمایت‌کننده‌ترین والدین را داشته باشید، باز هم ممکن است یک ورزشکار نخبه نشوید. شانس نیز بخش مهمی است – در واقع، چه در یک شهر بزرگ متولد شده باشید چه در یک شهر کوچک، شانس است! برخی از ورزشکاران جوان شانس بیشتری نسبت به سایرین دارند. به عنوان مثال، ورزشکاران ممکن است آسیب های بدی دریافت کنند که آنها را از بازی باز می دارد، که واقعاً بدشانسی است. سایر ورزشکاران ممکن است بهترین بازی های خود را هنگامی که یک فرد مهم تماشا می کند داشته باشند، به این معنی که آنها برای یک تیم خاص انتخاب می شوند این واقعاً خوش شانس است. متأسفانه، هیچ کاری از دست ما برنمی آید. با این حال، اگر در جوانی ورزش های زیادی انجام می دهید، سرگرم می شوید و از فعال بودن لذت می برید، تمام تلاش خود را می کنید و نگران اشتباه کردن یا اشتباه کردن خود نیستید، هر کاری که می توانید انجام می دهید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا