متفرقه

روش ساخت ایمیل و تاریخچه آن

تاریخچه ایمیل به این صورت است که اولین استفاده محدود از رایانامه در دهه ۱۹۶۰ به وقوع پیوست، در آن زمان کاربران فقط می‌توانستند برای کاربران همان رایانه، ایمیل ارسال کنند. ری تاملینسون به عنوان مخترع رایانامهٔ شبکه‌ای (امروزی) شناخته می‌شود. او با استفاده از علامت @ نام کاربری را با سرور مقصد پیوند داد و در سال ۱۹۷۱ اولین سیستمی را ساخت که قادر به ارسال پیام بین کاربران در میزبان‌های مختلف در سراسر آرپانت بود. در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ با رشد کامپیوترهای شخصی و شبکه‌های اینترنت، رایانامه به یک ابزار ارتباطی جهانی تبدیل شد. جی‌میل یکی از سرویس‌های رایانامه رایگان است که توسط گوگل ساخته شده‌است و در سال ۲۰۰۴ عرضه شد.

https://jalebamooz.com/internet-tutorial/how-to-make-an-email/

ایمیل‌ها به این صورت کار می‌کنند که شما با استفاده از یک برنامه رایانامه یا یک وبسایت رایانامه، پیام خود را می‌نویسید و آدرس رایانامه گیرنده را وارد می‌کنید. سپس پیام شما از طریق شبکه اینترنت به یک سرور رایانامه فرستاده می‌شود. سرور رایانامه با استفاده از پروتکل‌های مختلف مثل SMTP، POP3، و IMAP، پیام شما را به سرور رایانامه گیرنده منتقل می‌کند. سرور رایانامه گیرنده پیام شما را در صندوق ورودی گیرنده قرار می‌دهد. گیرنده می‌تواند با استفاده از برنامه رایانامه یا وبسایت رایانامه خود، پیام شما را بخواند و به آن پاسخ دهد.

چگونه ایمیل بسازم

برای ساختن یک ایمیل، شما نیاز به یک حساب Google دارید. مراحل زیر را برای ایجاد یک حساب Google و یک ایمیل Gmail دنبال کنید:

  • به صفحه ایجاد حساب Google بروید.
  • نام، نام خانوادگی، نام کاربری، و گذرواژه مورد نظر خود را وارد کنید. نام کاربری شما بخش قبل از @ در آدرس ایمیل شما خواهد بود. مثلاً اگر نام کاربری شما ali باشد، آدرس ایمیل شما ali@gmail.com خواهد بود.
  • تاریخ تولد، جنسیت، شماره تلفن، و آدرس ایمیل پشتیبان را وارد کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا حساب خود را بازیابی کنید اگر گذرواژه خود را فراموش کنید یا مشکل دیگری پیش بیاید.
  • قوانین و شرایط خدمات Google را بخوانید و با آن‌ها موافقت کنید. سپس روی دکمه «ایجاد حساب» کلیک کنید.
  • حال شما یک حساب Google و یک ایمیل Gmail دارید. می‌توانید با استفاده از نام کاربری و گذرواژه خود به Gmail وارد شوید و پیام‌های خود را مدیریت کنید.

روش ارسال ایمیل

برای فرستادن یک ایمیل، شما می‌توانید از وبسایت یا برنامه Gmail استفاده کنید. مراحل زیر را برای فرستادن یک ایمیل با Gmail دنبال کنید:

  • وارد حساب Gmail خود شوید. اگر هنوز حساب Gmail ندارید، می‌توانید یک حساب Google ایجاد کنید و یک ایمیل Gmail دریافت کنید.
  • روی دکمه +Compose یا نوشتن کلیک کنید. این دکمه در سمت راست بالای صفحه وب یا در پایین سمت راست صفحه برنامه قرار دارد.
  • آدرس ایمیل گیرنده را در قسمت To وارد کنید. می‌توانید چندین آدرس ایمیل را با استفاده از کاما (,) جدا کنید. همچنین می‌توانید از قسمت Cc (رونوشت) یا Bcc (رونوشت مخفی) برای فرستادن ایمیل به دیگران استفاده کنید.
  • موضوع ایمیل را در قسمت Subject وارد کنید. موضوع باید خلاصه و مربوط به محتوای ایمیل باشد.
  • پیام خود را در قسمت بزرگ زیر Subject تایپ کنید. می‌توانید از قالب‌بندی‌های مختلف مثل درشت، کج، زیرخط‌دار، لیست، لینک و غیره استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید فایل، عکس، لینک، شکل، نقشه یا تقویم به پیام خود پیوست کنید، می‌توانید از آیکون‌های پایین صفحه استفاده کنید. بعد از انتخاب فایل یا عکس، صبر کنید تا بارگذاری شود.
  • وقتی پیام خود را نوشتید و آماده فرستادن هستید، روی دکمه Send یا ارسال کلیک کنید. این دکمه در سمت راست پایین صفحه قرار دارد. حال پیام شما به گیرنده (ها) فرستاده شده است.

سرویس های دیگر Gmail

به غیر از Gmail، ایمیل‌های دیگری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برخی از این ایمیل‌ها عبارتند از:

  • Outlook: یک سرویس ایمیل رایگان از مایکروسافت که با سیستم عامل ویندوز و نرم‌افزار آفیس سازگار است. دارای فضای ذخیره‌سازی ۱۵ گیگابایت، فیلتر اسپم، قابلیت بازگشت ایمیل‌های ارسال شده و تقویم است.
  • GMX Mail: یک سرویس ایمیل رایگان از آلمان که دارای فضای ذخیره‌سازی نامحدود، فیلتر اسپم، قابلیت ارسال فایل تا ۵۰ مگابایت، و پشتیبانی از POP3 و IMAP است.
  • Yahoo Mail: یک سرویس ایمیل رایگان از یاهو که دارای فضای ذخیره‌سازی ۱ ترابایت، فیلتر اسپم، قابلیت پاسخ خودکار، و دسترسی به خدمات دیگر یاهو مثل خبر، ورزش، و تقویم است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا