سلامتی

5 عادت غذایی خوب برای دستیابی به اهداف سلامتی

بیشتر مواقع، هدف های سلامتی به عادت های غذایی ما مرتبط میشوند، زمانی که ما تصمیم میگیریم که چربی شکم خود را از بین ببریم، باید در ابتدا شیوه های غذا خوردن خود را تغییر بدهیم. در این مقاله پنج عادت غذایی خوب و مفید بیان شده است که میتوانند به ما در رسیدن به هدف های سلامتی کمک موثری داشته باشند.

ما اهدافی برای روابط، شغل، امور مالی و همچنین سلامتی خود داریم. آنها بیان خواسته های درونی ما هستند یا آنچه از زندگی خود می خواهیم. اغلب آنها را یادداشت می کنیم تا این اهداف را ملموس تر کنیم و همچنین به عنوان یادآوری به خودمان برای ادامه حرکت به سمت اهدافمان.

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، ما اغلب اهداف تناسب اندام و غذایی مانند کاهش وزن، ورزش منظم، خوردن سالم‌تر یا انتخاب بهتر مواد غذایی داریم. کاهش وزن ممکن است ماه ها طول بکشد. انجام ورزش منظم ممکن است سال ها طول بکشد در حالی که خوردن سالم تر و انتخاب های غذایی بهتر به سختی قابل اندازه گیری است.

قبل از رسیدن به این اهداف، ممکن است احساس دلسردی کرده و تسلیم شویم. برای ماندن در مسیر، می‌توانیم این اهداف سلامتی را به مراحل کوچک‌تر و واقعی‌تر تقسیم کنیم – مراحلی که اندازه‌گیری و ردیابی هفتگی یا ماهانه آسان‌تر است تا بتوانیم پیشرفت خود را ببینیم و انگیزه داشته باشیم.

برای مثال، می‌توانیم هدف کوچک‌تری برای ایجاد یک عادت غذایی سالم مانند نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های شیرین در طول ناهار تعیین کنیم.

در اینجا 5 عادت غذایی خوب وجود دارد که قطعا به ما در رسیدن به اهداف غذایی کمک می کند. برای ما مبتلا به دیابت، این عادات غذایی سالم به ما کمک می کند تا سطح خون خود را کنترل کنیم. اگر این عادات گفته شده را رعایت کنید نیازی به بهترین کمربندهای لاغری نخواهید داشت چون به مرور زمان به تناسب اندام خواهید رسید.

1- آب را انتخاب کنید

یک هدف برای نوشیدن آب به جای نوشیدنی های شیرین تعیین کنید. برای قابل اندازه گیری تر کردن این هدف، بنویسید که چند بار این انتخاب را انجام خواهید داد به عنوان مثال ۵ بار در هفته.

2- به آرامی و بدون حواس پرتی غذا بخورید

حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغز شما سیگنال هایی مبنی بر اینکه شما کامل هستید، ارسال کند. آهسته غذا بخورید. زمان اضافی را برای توجه به آنچه می خوریم و میزان آن در نظر بگیرید. برای قابل اندازه گیری تر کردن این موضوع، میزان تلاش خود را بنویسید تا حداقل نیم ساعت طول بکشد تا غذای خود را تمام کنید.

3- به یک وعده پایبند باشید

برای آن دسته از ما که عاشق چند ثانیه هستیم، خوردن یک وعده به ما کمک می کند کالری دریافتی خود را کنترل کنیم. خود را به چالش بکشید تا به یک وعده و همچنین اندازه های استاندارد پایبند باشید.

4- میوه و سبزیجات بخورید

هدف خود را این قرار دهید که نیمی از بشقاب خود را در هر وعده غذایی با میوه و سبزیجات پر کنید. میوه و سبزیجات به طور طبیعی چربی اشباع شده و ترانس پایینی دارند، و سرشار از فیبر غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. یا به سادگی هدف خود را این قرار دهید که برای تمام وعده های غذایی از My Healthy Plate استفاده کنید. طرز تهیه میوه خشک را یاد بگیرید تا خودتان در منزل میوه خشک درست کنید تا در تمام فصول سال بتوانید میوه های مختلف بخورید.

5- مصرف غلات کامل

مصرف غذاهای سبوس دار از جمله برنج قهوه ای، نان سبوس دار و همچنین جو دوسر کمک موثری در کاهش خطرات ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت میکند. غلات کامل نیز می توانند به مدیریت وزن نیز کمک کنند زیرا به مدت طولانی تری احساس سیری می کنندنیاز به میان وعده را کاهش می دهند. برای برنج قهوه ای یک هدف تعیین کنید و آن را قابل اندازه گیری کنید، به عنوان مثال. حداقل 3 بار در هفته هنگام ناهار برنج قهوه ای بخواهید.

ایجاد این 5 عادت غذایی خوب به زمان نیاز دارد. صبور باش. وقتی لغزش می کنیم، به جای تسلیم شدن، باید استقامت کنیم. این تغییرات، هر چقدر هم که کوچک باشند، تفاوت بزرگی در سلامت ما ایجاد می کنند.

عادات دیگر برای دستیابی به اهداف سلامتی

به غیر از این 5 عادت غذایی خوب، اینها عادات دیگری هستند که می توانید برای کمک به شما در کنار گذاشتن اهداف سلامتی خود ایجاد کنید، مانند:

خوردن صبحانه هر روز

هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید

انتخاب تنقلات سالم تری مانند یک تکه میوه یا یک مشت آجیل بدون نمک (یادگیری طرز تهیه میوه خشک توصیه می شود)

پیاده روی سریع حداقل 20 دقیقه هر روز یا 150 دقیقه در هفته

تماشای تلویزیون حداکثر سه ساعت در روز

(هدف خود را بنویسید)

از بهترین کمربندهای لاغری استفاده کنید

چند توصیه مهم در مورد عادت های غذایی:

از نظر بدنی فعال تر باشید، پختن غذاهای سالم با روغن های سالم،غذاهای خود را در خانه طبخ کنید، مصرف پروتئین را در برنامه های غذایی خود افزایش دهید،از غذا خوردن لذت ببرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا