سلامتی

رژیم غذایی برای بهبودی پس از کووید19

از چربی‌های سالم گرفته تا مصرف مواد غذایی عضله‌ساز، در اینجا همه چیزهایی است که باید درباره رژیم بهبودی پس از کووید بدانید را توضیح داده ایم.

دو سال پیش، بیماری همه گیر کووی د -۱۹ روش زندگی ما را برای همیشه تغییر داد. این بیماری مسری باعث شد خودمان را در خانه ها حبس کنیم و با وحشت تماشا کنیم که چگونه مردم را در خود جای داده است. با گذشت زمان، اوضاع با واکسیناسیون و تزریق واکسن بهتر شد و ایمنی افراد نیز افزایش یافت و توانستیم به عنوان یک گروه سریع تر از بیماری بهبود پیدا کنیم. وی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: حتی پس از منفی شدن تست، بسیاری از افراد همچنان علائم پس از کووی د -۱۹ مانند خستگی، مشکلات تنفسی، درد مفاصل، درد قفسه سینه و حافظه مه آلود را در خود دارند. از آنجا که سرعت بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، پیروی از یک برنامه غذایی مغذی بسیار مهم است. انتخاب گزینه های غذایی عاقلانه یکی از سریع ترین راه ها برای مناسب شدن است. منبع

Abhishek Gagneja همچنین به پنج انتخاب غذایی و تغییر رژیم غذایی اشاره کرد که می تواند به تقویت ایمنی بدن و بهبود سریعتر کمک کند. آنها به شرح زیر است:

غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی: مواد غذایی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C و مواد معدنی مانند روی، مس و آهن توصیه می شود در رژیم غذایی روزانه گنجانده شوند. مرکبات، سبزیجات با برگ سبز تیره و میوه های فصلی نیز باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

غذاهای سرشار از پروتئین: ذکر این نکته ضروری است که پس از بهبودی از کووید -۱۹، افزایش ایمنی بدن و کمک به رشد عضلات بدن برای افزایش قدرت بدنی اهمیت دارد. برای این کار مهم است که اقلام غذایی مانند حبوبات، حبوبات، بادمجان، گوشت، ماهی، مرغ و محصولات لبنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

غذاهای انرژی زا: روند بهبودی پس از کووید-19 قدرت جسمی و ذهنی بدن را تخلیه می کند. در چنین مواقعی مصرف مواد غذایی که سطح انرژی بدن را بالا می برد، مهم است. غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند گندم، ذرت، انگور و گیلاس باید در رژیم غذایی گنجانده شوند. برای مطالعه مقالات علمی تغذیه ای اینجا را بخوانید.

چربی های سالم: چربی ها شهرت بدی دارند اما در عملکرد صحیح هورمون ها نقش دارند و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مواد غذایی روزانه را برای بدن تامین می کنند. مواد غذایی غنی از چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، جگر و روغن زیتون توسط این متخصص توصیه می شود.

نکات تغذیه ای برای کرونا

  • خوردن غذای خانگی
  • خوردن غذای کافی
  • نگهداری صحیح از مواد غذایی
  • مصرف کمتر نمک و شکر
  • دریافت فیبر کافی
  • اجتناب از مصرف چربی های مضر
  • نوشیدن آب فراوان
  • خوردن سوپ
  • مصرف ویتامین D و ویتامین C در زمان کرونا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا